pejori
satte mej och tog morgonfikat på min uteplats, när jag hörde ljud från min dvärgsyren.
doften av honung, är helt bedövande och när jag tittade upp, märker jag att där råder verkligen grannsämja.
där svävade alla sortes blomflugor,flera sortes humlor, bin, getingar och fjärilar i en salig röra, alla med ett mål...att äta så mycket dom orkar.
man kan sitta och titta på dom hur länge som helst.
nu kan min kamera inte ta närbilder, men trädet ser ut så här.
amaira
wub.gif wub.gif wub.gif Åh ett så "rikt" träd du har! Visst är det underbart? Särskilt doften! När luften fylls av honungs-sötma. Och även öronen får sin musik av surr och brumm i alla tonarter.

Jag lyssnade en gång på ett radioprogram på P1. En dam som var operasångare tror jag det var, hade en gång hört en humla surra i tonrena höga a (eller nått). Eftersom hon hade absolut gehör, började hon lyssna till humlornas toner och fann hela skalan.

Hon tog med sig bandspelare och började spela in de olika tonerna. Det var ett projekt som tog lite tid och lite möda, men hon klarade att spela in alla skalans toner, och sedan satte hon ihop "Blinka lilla stjärna" av humlesurr. Resultatet spelades upp i radion. wub.gif
pejori
det är så underbart att titta på dom... wub.gif
alla fjärillarna och humlor av alla sorter som kämpar för att få hem maten...
önskar jag hade dina kunskaper om alla blomflugorna jag ser, för många är dom.... wub.gif wub.gif
tur att jag inte gjorde som jag tänkt...såga ner trädet ohmy.gif ohmy.gif
trodde det var en vanlig syren, spom var misskött laugh.gif laugh.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon