Full version: Rolig Skata
*Felix matte*
Den här skatan som saknar stjärtfjädrar, har huserat här
i ca en månads tid, men först idag lyckades jag få bild där man ser
bakdelen. tongue.gif smile.gif H*n flyger lite roligt... liksom gungar fram.

amaira
Nämen ohmy.gif ! Hon (han) har troligtvis "nästan blivit uppäten", men Den Hungrige (vem det än är) fick tydligen bara stjärtfjädrar i munnen. Om jag nu ser rätt, verkar det vara nya stjärtfjädrar på väg att växa ut.
KURT
Ungfåglarna brukar se ut så, det verkar som det tar ett tag innan stjärten växer ut ordentligt.
pejori
CITAT (KURT @ 17-07-2006, 09:21)
Ungfåglarna brukar se ut så, det verkar som det tar ett tag innan stjärten växer ut ordentligt.

ja...så ser en del ungar ut här med.... smile.gif
det verkar som dom tappat sina första fjädrar i dräkten smile.gif
amaira
Nu har du tagit bort skatfotot, så det går inte att jämföra med min bild. Men jag tyckte nog att din skata såg vuxen ut. Ungar är mer "juvenila", barnsliga, slanka liksom. Som den här jag lyckades fota.
Smal i kroppen, långa smala "lår", stor näbb i proportion till huvudet.

Den har dessutom redan hunnit få sin långa stjärt, fast den är tydligt bebisaktig. Det är bara när de är små som inte stjärten har vuxit ut än.

Jag är inte säker förstås, men jag tror att din skata är en vuxen fågel som blivit av med stjärfjädrarna av någon anledning.
*Felix matte*
Här är fotot igen... jag har rensat i albumen å då försvann den tongue.gif
Visst har h*n mist stjärten, det såg vi direkt... vi har gott om skator härintill, både ungar och vuxna. smile.gif
Ophelia
"Min" skata (Skejt) har stjärt och ser ganska välfödd ut men är lite "punkig" på huvudet smile.gif

Som sällskap har Skejt två yngre förmågor som ser lite sådär slanka och ungdomliga ut. Kanske är Skejt en hårt arbetande mamma som blivit lite stressad av barnens tjat på mat och därför tappat lite fjun på huvudet smile.gif
amaira
CITAT (Ophelia @ 23-07-2006, 08:27)
Kanske är Skejt en hårt arbetande mamma som blivit lite stressad av barnens tjat ...

Hon kanske har slitit sitt hår... rolleyes.gif
Inga från Närke
Ett tips finns i denna tråd:

http://www.odla.nu/forums/index.php?act=ST...073f559d3b1b1c9
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon