Mimmi79
15-07-2006, 22:43
Skulle gärna vilja få tips på växtkombinationer som ni tycker blivit lyckade... Pernenner, buskar, rosor... You name it!
Själv är jag väldigt nöjd med två varianter i min sk "söderrabatt"
höstvädd + lavendel ´hidcote blue´ + malört ´nana´ är den ena, påminner nästan om en våg som slår in över land :-)
Sedan hade jag lammöron och kärleksört ´matrona´, mellan dem sådde jag klint ´purple midget´... Superfint! Lammöronens små blommor passar fint ihop med klintens, som i sin tur tar upp färgen på kärleksörtens stam. Mycket lyckat och helt oplanerat.
Tyvärr har jag inte hunnit med att ta bilder ännu, men de kommer...
/Mimmi
visbylinda
16-07-2006, 19:28
Låter verkligen jättevackert!
Har du nåt foto på det?
Madeleine1
16-07-2006, 21:50
Åh vilket bra uppslag till en tråd, dessvärre har jag inga kanonkombinationer som jag kan tipsa om....

Jag ska gå ut och glutta i trädgården i morgon. Tills dess hoppas jag att andra har några trevliga tips.
Det där med Malört, Höstvädd och Lavendel låter som något som skulle passa mig. Ta gärna en bild, det vore jättekul att se hur det ser ut "live".
Mimmi79
22-07-2006, 20:47
Okej, här kommer två bilder, tagna för någon vecka sedan... Lavendeln har inte hunnit slå ut ännu och malörten har ännu inte hunnit växa till sig (köpt i juni). Kärleksörten är en ´stardust`.
Mimmi79
22-07-2006, 22:41
Äsch, min dator bara hänger sig när jag försöker skicka inlägg med bilder, får pröva igen någon annan dag... Annars har jag börjat lägga in bilder i mitt fotoalbum, så ni kan ju titta där.
MVH Mimmi
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.