Full version: Gröna kryp
LadyG
Små, gröna kryp som ser ut som löss har angripit mina fucsior. Hur dödar jag dem, lössen alltså, utan att anställa ett kilo nyckelpigor? tongue.gif

Tack på förhand smile.gif
kristerh
vill du vara snäll, så blandar du såpa med en liten skvätt rödsprit och vatten och duschar, plantorna, annars har du provadopinnarna du kan sätta i jorden, men då ryker även humlor o annat som besöker dem.
krister
LadyG
Det finns gott om humlor i världen, men jag kan ju sätta dem lite avskilt isf. Tack snälla, för hjälpen.
Madeleine1
Men humlorna blir färre... De får de allt svårare att överleva för att det finns så få blomsterängar kvar.
Anki V
Hos oss verkar humlorna bara bli fler och fler. blink.gif Förmodligen för att mina rabatter blir fler och fler. laugh.gif laugh.gif

Jag har i flera år tillverkat "humelholkar" för att få humlor att flytta in hos oss utan större resultat. wink.gif

I år så har de "boat" innanför panelen på altanen och där är så mycket humlor att de faktiskt blivit en "olägenhet". Under en period i sommar så var ( tro det eller ej ) humlorna varit riktigt aggresiva. ohmy.gif

Enda fördelen är att de jagat bort alla getingar som vanligen bygger bo innnanför innertaket. laugh.gif

/Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon