Snöflinga
Har många ljuslila, stora blommor på mina opiumvallmon ...... Vad jag undrar över är om humlor blir påverkade av dem unsure.gif Har sett humlor flyga lugnt och stilla till dem och komma därifrån som förbytta, göra saltomortaler i luften,flyga som små dårar ja överhuvudtaget be'te sig allmänt berusat ... wub.gif Någon som vet ?
Eva 33c
Nej jag vet inte, men jag har läst att processen från växten till opium är en komplicerad historia och att det är från frökapslarna man utvinner "rå-opiet". Men humlor kan ju vara känsliga varelser eller så smakar vallmon bara så himla gott att de blir lyckliga rolleyes.gif
Kat
Ja, jag törs inte säga. Men generellt sätt är opiater nedåttjack, så om så vore fallet så torde de bli ännu slöare efteråt, inte tvärtom.
Men vem vet hur humlor reagerar på substanser?
Snöflinga
Ja, vem vet ohmy.gif nyss när jag satt ute flög en humla rakt på mej ... verkat ha tappat navigationen helt wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon