Full version: identifieringshjälp
silas
det växte upp en konstig växt i kryddlandet (som vi tog över i våras = ingen aning om vad som växer). den såg inte ut som ett ogräs, så den fick klara sig undan alla rensningar, och nu har den växt upp till en buskig sak med massa blommor som liknar kamomill eller prästkrage (men mindre) och flikiga blad med väldigt kraftig doft som jag tycker påminner om renfana. nån som har nån aning om vad det kan vara för något? är ju kul att veta vad man odlar så man kan ta reda på vad man ska göra av det.... tongue.gif
Eva 33c
Gissar på mattram, Tanacetum parthenium. Ska enligt vissa uppgifter kunna användas mot migrän. Men jag har ingen erfarenhet på området. rolleyes.gif
silas
tjoho, den är det! åh, det är härligt när man kan lägga in en fråga på forumet, gå och hälla upp ett glas vatten åt sig och sen när man kommer tillbaks så är frågan besvarad! tack! rolleyes.gif
noora
Kan den verkligen fungera mot migrän? Jag får ju nästan huvudvärk av lukten tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon