Full version: vad är det här
lilla mamma
Bal [Saintpaulialistan] Job opportunities ava...

Jag får något sådant här som nästan liknar spammare på min hotmail. Listan finns på yahoo, och jag tror att jag gått in där och blivit medlem, men det var på den tiden när hotmailen var riktigt skitfullt med worms o dyl.
Inloggningen är borta, yahoo-mail adressen också, men ändå kommer detta tre fyra gånger om dygnet.
Alla olika, men alla handlar om jobb och pengar, inte en saintpaula överhuvudtaget.

Hur kommer jag bort från detta, hjälp
yenny
Anmäl som skräppost så slipper du det så småningom.... är man envis och gör det varje gång man ser det så blir man av med det tillslut
kristerh
CITAT (yenny @ 16-07-2006, 22:21)
Anmäl som skräppost så slipper du det så småningom.... är man envis och gör det varje gång man ser det så blir man av med det tillslut

Det tråkiga är att de bara byter avsändaradresser hela tiden wink.gif
så det är nog lättare sagt än gjort att bli av med skiten.
krister
Kathy
Då kan man använda sig av programmet mailwasher. Funkar alldeles utmärkt. smile.gif
Kathy
CITAT (lilla mamma @ 16-07-2006, 22:09)
Hur kommer jag bort från detta, hjälp

Eftersom det är en hotmailadress du har, så är det allra enklaste att helt enkelt skapa en ny hotmail och skrota den gamla.
yenny
CITAT (kristerh @ 17-07-2006, 11:38)
CITAT (yenny @ 16-07-2006, 22:21)

Det tråkiga är att de bara byter avsändaradresser hela tiden wink.gif
så det är nog lättare sagt än gjort att bli av med skiten.
krister

Jo jag vet... jag rensar typ varje dag... men det har blivit en vana och eftersom jag rensar varje dag blir det inte så mycket.
kristerh
man kan ju lägga in i mailfunktionerna att den rensar bort vissa ord, vissa ord förekommer väldigt ofta, studera dina spam och du kommer att märka det, det hjälper ganska bra, allt får man inte bort men det mesta, vartefter man hittar na ord är det bara att uppdatera, annars rekommenderar jag dig ett bra virusprogram i de finns det spamrensning. fast allt det kanske inte fungerar med hotmailadresser wink.gif
krister
lilla mamma
ändra mailadress, nej tack hu vad krångligt.
Just nu hade det inte kommit nåt
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon