Full version: Smörgåssallad
Rossi
Minnet sviker men jag hoppas att någon kommer ihåg. Vad heter smörgåssalladen med räkor, krabbor och ärtor i? Jag kan inte för mitt liv komma ihåg det. När jag var liten hade vi den ofta. Den fanns i delikatessen och så beställde man ett par hekto precis som Skagensallad etc. Jag vet inte om den finns fortfarande.

Det stör mig att jag inte kommer på namnet ....
Reserv
Är det västkustsallad du menar?

Västkustsallad
Rossi
Nej, inte Västkustsallad. Kom gärna med fler förslag så att jag kan släppa detta. smile.gif Jag bara funderar och funderar men kommer inte på namnet!
Estrella
CITAT (Reserv @ 17-07-2006, 07:39)
Är det västkustsallad du menar?

Västkustsallad

Vilken kul Matsida man kom in på tack vare din Västkustsallad, älskar mat- och receptsidor på internet och nu har jag en ny favorit att botaniser i smile.gif
Margith
Kan det vara Räkcocktail du menar?
Visst hette det så, den där förrätten som var så populär för 20-30 år sen?? Det var iaf räkor, krabba och gröna ärtor i den, det minns jag säkert biggrin.gif
Rossi
CITAT (Margith @ 17-07-2006, 11:04)
Kan det vara Räkcocktail du menar?
Visst hette det så, den där förrätten som var så populär för 20-30 år sen?? Det var iaf räkor, krabba och gröna ärtor i den, det minns jag säkert biggrin.gif

Sorry, det är inte räk-cocktail jag tänker på.
Gillan
Sen finns det ju nåt som heter Ishavsallad också. Men jag
kan faktiskt inte minnas om det var/är ärtor i den.
Inga från Närke
CITAT (Estrella @ 17-07-2006, 10:31)
Vilken kul Matsida man kom in på tack vare din Västkustsallad, älskar mat- och receptsidor på internet och nu har jag en ny favorit att botaniser i  :)

Gå in på Recepttråden där hittar du massor med godis.Denna frågan borde ha hamnat där, så jag vill bara upplysa dig om den tråden så du inte missar den.
Rossi
CITAT (Evgeni @ 17-07-2006, 11:43)
Sen finns det ju nåt som heter Ishavsallad också. Men jag
kan faktiskt inte minnas om det var/är ärtor i den.

Nix, det är för enkelt. Denna sallad hade ett specifikt namn.
Rossi
CITAT (Inga från Närke @ 17-07-2006, 14:06)
Vilken kul Matsida man kom in på tack vare din Västkustsallad, älskar mat- och receptsidor på internet och nu har jag en ny favorit att botaniser i  smile.gif

Gå in på Recepttråden där hittar du massor med godis.Denna frågan borde ha hamnat där, så jag vill bara upplysa dig om den tråden så du inte missar den.

Jag är medveten om Receptforumet men det är inte lika stor omsättning av aktiva där så jag kalkylerade med att chansen att få svar var större här. Hoppas att det inte gjorde alltför mycket.
Estrella
CITAT (Inga från Närke @ 17-07-2006, 14:06)
Vilken kul Matsida man kom in på tack vare din Västkustsallad, älskar mat- och receptsidor på internet och nu har jag en ny favorit att botaniser i  smile.gif

Tack för det, den tråden visst jag inget om !! Dit ska jag bege mej nu smile.gif
suddis
Det kan inte vara Panzella?
Ophelia
*hungrig* smile.gif smile.gif
Rossi
CITAT (suddis @ 25-07-2006, 16:39)
Det kan inte vara Panzella?

Nej, det har jag aldrig hört talas om. Nåja, rätt vad det är så dyker väl namnet upp i huvudet på mig.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon