Har plockat 2degbunkar fulla och det mrks knappt...
Vad ska jag gra av allting!? Behver tips & rd snabbt
Ska stta mig och krna ur nu... Hoppas ni kan ge mig lite inspiration i kket
MVH, Alexandra
KURT
17-07-2006, 12:33
Det r ju inte s roligt att sitta och krna ur! Jag har anvnt ett gem att krna ur med, finns det bttre verktyg?
Krsbr passar mycket bra att blanda med andra br nr man gr sylt (eller saft). Om man fryser in krsbren nu, s kan man blanda dem med mera pektirika br som mognar senare, t ex svarta vinbr. Har man mycket gott om krsbr s kan man nog slippa urkrningen ven nr man gr sylt, man bara kokar och silar (man frlorar visserligen endel).
mamaalex
17-07-2006, 12:41
Tack fr tips!
Jodu, jag har en enastende uppfinning som jag rddade ur min mormors kksldor! En slags tng dr jag placerar bret i och knipsar till s kr man ner en liten stav i bret som trycker ur krnan. Avsevrt smidigare n gem Fast det blir nog en hel del "spottkrm" som vi kallade det fr nr vi var sm, dvs krm el sylt med krnor i...
sa, mlardalen zon 2
17-07-2006, 15:54
Det finns krsbrsurkrnare att kpa de ser ut ungefr som olivurkrnare tror man kan anvnda dem till bde oliver och krsbr de r ganska lika i storlek s man kan nog kpa en och anvnda den till bde oliver och krsbr. De brukar kunna hittas p butiker som ex. Verner och Verner.
netaave
17-07-2006, 17:59
Jag har en sn och nackdelen r att det stnker, det r frklde p som gller!