Full version: Pelargonmysterium
Storåtjejen
Är det någon här inne som vet varför blomman gör på detta viset? Det är inte övergödning, för plantan har fått näring kanske bara en gång. Det är inte min blomma, utan jag frågar för väninnas räkning. På PS gissades det på för mycket näring, men det kan man alltså räkna bort på en gång.
Nån här som har något annat förslag...? unsure.gif

Det är alltså blomskaftet som längst upp delar sig i flera klasar.
jennyp
så gjorde min grafitti pink med nu för några veckor sedan när det blev så rysligt varmt.
Storåtjejen
De kanske får värmeslag laugh.gif Eller kan det vara så att det händer nånting liknande som när de sportar? En vild gissning bara rolleyes.gif
Samsara
Så gör min premiärhybrid, fast den ska göra det. Men det kan ha sportat eller så är det värmen. Men det kan bero på miljön också hur den har haft det under vintern och våren.
Storåtjejen
Med andra ord är det inte helt lätt att säga orsaken, det kan vara flera. Nåja, plantan tycks inte ta någon skada så den får väl bete sig som den behagar laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon