Karin M i zon 5-6
Hej!
Har en liten fundering gällande värmefläkt till "växtiset", och vart ska man då vända sig, om inte till detta eminenta forum?! Säkert finns det någon som kan ta sig tid att hjälpa mig!?
Saken är den att jag tänker "brassa på" och köpa en ordentlig fläkt - ist.f den kupévärmare som kämpade på så bra i våras - och nu undrar jag vilka synpunkter/erfarenheter ni har? Det lutar åt Willab's gröna-vad den-nu-heter, de har visst bara en... Vad säger församlingen om det/den??? Finns för- eller nackdelar med den? Bättre förslag? Jag tycker att den verkar ha det jag behöver - zon 5-6.
Tack på förhand!
Hälsningar Karin
kerstin z5-6
jag har inte willabs gröna -men den har fått en del klagomål -inställning med mera
Jag har en vanlig billig sak från Claes Olsson , fläkten går alltid=positivt -inställningen är lätt -och den är billig
Jordfelsbrytare har jag i växthuset
fläkten syns längt bort i bild
jåj
Värmefläkten skal var godkänd = märkt med skydsklass IP44 eller höre siffror.

På rea brukar det gå att få en plåtvariant för 400 - 500 kronor Rusta Clase Ollson Jula ...

Efekten bör vara max 2,2Kw för att inte överbelasta säkringen (vanligen 10 A "röd")
Ansluten voa en jordfelsbrytare också för säkerhets skull
JÅJ
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon