Full version: Deppig
netaave
Usch jag tycker allting är så himla trist, det händer inget!!
Skulle vilja göra så mkt men har inte råd.
Familjen ser jag knappt alla har sitt och korsorden är lösta. Kompisarna är uppe på dansbandsveckan och har kul så ingen man kan våldgästa eller ringa efter.
FY FARAO vad less jag är!!!! sad.gif
Reserv
Ursäkta, men jag har upplevt dig som en mycket aktiv kvinna......du har vart på många danskryssningar, och en minisemester till Island. unsure.gif Många har inte råd med den lilla minisemestern ens en gång, och hur många tror du inte sitter med ofärdiga kroppar och inte kan gå på dans för det. Och vadå "ser knappt familjen" du har juh i alla fall en familj, glädjs åt det, det finns dom som ingen har. Försök att tänka som så att det fins alltid dom som har det värre, då ser du genats ljusare på ditt eget liv. wub.gif
forget-me-not
CITAT (Reserv @ 17-07-2006, 22:21)
Ursäkta, men jag har upplevt dig som en mycket aktiv kvinna......du har vart på många danskryssningar, och en minisemester till Island. unsure.gif Många har inte råd med den lilla minisemestern ens en gång, och hur många tror du inte sitter med ofärdiga kroppar och inte kan gå på dans för det. Och vadå "ser knappt familjen" du har juh i alla fall en familj, glädjs åt det, det finns dom som ingen har. Försök att tänka som så att det fins alltid dom som har det värre, då ser du genats ljusare på ditt eget liv. wub.gif

wub.gif
netaave
CITAT (Reserv @ 17-07-2006, 22:21)

Jo kanske just därför, att vi alltid varit så aktiva och gjort saker som jag inte klarar att inte kunna göra det nu.
Och det kanske är lika trist att ha familj men inte se den än att ingen ha och kunna göra som man vill.
Som det är just nu är jag låst här utan att kunna göra något åt det.
catlady
Vill bara säga: Man får faktiskt lov att klaga fastän man "har ett liv".
malin72
netaave!!!!!
jag förstår dig precis...vi sitter lite i samma sits wink.gif förstår nu att jag är alldeles för social för mitt bästa biggrin.gif jag fikar med grannarna på dagarna umgås hela tiden.... nu jobbar sambon kväll, min mamma som jag har väldigt bra kontakt med(hon finns liksom alltid där) dom är utomlands, grannen på semester och vad hände med mig.....helt handfallen
har barnen gick och badade fixade mat men det saknas något....en kaffekopp med bara prat.....
idag skrattade jag åt mig själv och undrade var jag lagt tiden där jag längtade efter en ensam stund..kom på sen att jag vill välja tiden själv inte som nu när alla bara försvann samma vecka sleep.gif
netaave
CITAT (malin72 @ 17-07-2006, 23:49)
netaave!!!!!
jag förstår dig precis...vi sitter lite i samma sits wink.gif förstår nu att jag är alldeles för social för mitt bästa biggrin.gif jag fikar med grannarna på dagarna umgås hela tiden.... nu jobbar sambon kväll, min mamma som jag har väldigt bra kontakt med(hon finns liksom alltid där) dom är utomlands, grannen på semester och vad hände med mig.....helt handfallen
har barnen gick och badade fixade mat men det saknas något....en kaffekopp med bara prat.....
idag skrattade jag åt mig själv och undrade var jag lagt tiden där jag längtade efter en ensam stund..kom på sen att jag vill välja tiden själv inte som nu när alla bara försvann samma vecka sleep.gif

Precis! Huvudet på spiken.
Deppigheten sitter som en klump i magen idag också trots att det faktiskt varit lite folk här.
Jag har också en massa saker jag ska göra framöver men det är ju nu jag känner så här.
Visst kan jag förstå att folk tycker jag har ett bra liv med tanke på det vi gjort och gör, men ingen mer än jag kan ju veta hur det är egentligen. Det kanske ändå fattas något.
Anki på Öland
CITAT (netaave @ 18-07-2006, 23:37)
Visst kan jag förstå att folk tycker jag har ett bra liv med tanke på det vi gjort och gör, men ingen mer än jag kan ju veta hur det är egentligen. Det kanske ändå fattas något.

Kanske dags att stanna upp då och göra något åt det?
Anki
Estrella
CITAT (netaave @ 17-07-2006, 22:08)
Usch jag tycker allting är så himla trist, det händer inget!!
Skulle vilja göra så mkt men har inte råd.
Familjen ser jag knappt alla har sitt och korsorden är lösta. Kompisarna är uppe på dansbandsveckan och har kul så ingen man kan våldgästa eller ringa efter.
FY FARAO vad less jag är!!!!  :(

Det verkar som du semester…… smile.gif Känner igen att man plötsligt har så mycket tid att det känns jobbigt att fylla den, kan det vara typiskt för vår tids ”hyperaktiva” livsstil??
Brukar vid semestertider alltid se till att ha en uppsättning lagom sommarlätta böcker till hands tex några deckare för får jag väl näsan över en bok så rusar timmarna iväg. Kanske inget för dej men i allfall ett litet tips.
//E
*Stintan*
CITAT (Anki på Öland @ 19-07-2006, 00:44)
CITAT (netaave @ 18-07-2006, 23:37)

Kanske dags att stanna upp då och göra något åt det?
Anki

Tycker du ska ta reda på vad det är som fattas om du inte redan vet det vilket jag faktiskt tror att du vet. Använd tiden till att ändra på det! rolleyes.gif wub.gif
gammelnalle
RÅD?????

miljoner saker att göra utan att det kostar skjortan...

men kanske du är inne i en depression (hoppas VERKLIGEN INTE) och då är det svårt att se NÅGOT positivt..

b
netaave
CITAT (gammelnalle @ 19-07-2006, 19:43)
men kanske du är inne i en depression (hoppas VERKLIGEN INTE) och då är det svårt att se NÅGOT positivt..

b

Närå, bara allmänt less på situationer och förändringar.
Irreterad och klimakteriekärring, ingen bra kombination. sad.gif

Längtar bara bort och ut, men vet inte riktigt vart!
netaave
Inte blir det bättre av vissa svar man får på inlägg i andra trådar.

Har dock bestämt mig för att försöka rycka upp mig och acceptera situationen som den är.
Kommenderat maken som faktiskt är hemma idag till Blomsterlandet under förevändningen att jag måste ha något till ohyran på växterna *hehe*

Tänker nog muntra upp mig med någon liten blommande sak också, så det så! tongue.gif
kristerh
tycker det låter som en bra idé, det finns inget så uppmuntrande som att köpa en blomma eller två eller...
krister
malin72
CITAT (netaave @ 20-07-2006, 14:41)

Har dock bestämt mig för att försöka rycka upp mig och acceptera situationen som den är.
Kommenderat maken som faktiskt är hemma idag till Blomsterlandet under förevändningen att jag måste ha något till ohyran på växterna *hehe*

Tänker nog muntra upp mig med någon liten blommande sak också, så det så! tongue.gif

det tycker jag verkligen att du ska göra hitta nåt fint att ge dig själv några nya "bebisar" att kika till och pyssla om tongue.gif tongue.gif
tänk vad en liten sak kan göra mycket... jag sitter här och känner mig blääääääää idag skulle vilja åka ut till den öppna trädgården jag brukar åka till men inget körkort trots 2 barn mm och en sambo som jobbar kväll .....och bussarna är att glömma dit ut sad.gif nej usch jag vill också plantera nytt eller så eller fixa men det är det ju inte tid för nu...
skriv sen och berätta vad det blev så kan man glädjas med dig laugh.gif laugh.gif
Hannele

Bättre idé att gå och unna sej en fin blomma - än läsa tråkiga trådar.
Det är de små saker som gör det. sleep.gif
tonic

Där var jag idag, av samma orsak. laugh.gif laugh.gif
Ohyremedel för 788 kr. blev det, och en blomma med. wub.gif
kristerh
CITAT (tonic @ 20-07-2006, 15:35)

ohyremedel för 788 kr wink.gif du måste ha en massa ohyra wink.gif unsure.gif
krister
tonic
CITAT (kristerh @ 20-07-2006, 16:14)
CITAT (tonic @ 20-07-2006, 15:35)

ohyremedel för 788 kr wink.gif du måste ha en massa ohyra wink.gif unsure.gif
krister

Bara en väldig massa krukor. smile.gif smile.gif
Provado + och pinnar till två hundra krukor. Det blir mycket det. wub.gif
Dom där spinnkvalstren är pest. sad.gif sad.gif
Inga från Närke
CITAT (netaave @ 19-07-2006, 23:55)
CITAT (gammelnalle @ 19-07-2006, 19:43)

men kanske du är inne i en depression  (hoppas VERKLIGEN INTE) och då är det svårt att se NÅGOT positivt..
b

Närå, bara allmänt less på situationer och förändringar.
Irreterad och klimakteriekärring, ingen bra kombination. sad.gif

Längtar bara bort och ut, men vet inte riktigt vart!

Så där var jag också för något år sedan. Allt kändes urtrist, kunde gråta för ingenting, fick inget ur händerna bara jobbade och gjorde det som var absolut nödvändigt. Kände mig helt nere och deppig, tycket allt var skit rent ut sagt. Sov dåligt på nätterna m.m.
Sedan kom jag underfund med att det var övergångsålderna som spökade, undan för undan blev jag piggare och bättre, de närmaste till och med såg att det hade blivit en ändring.
Så ge inte upp se framåt det blir en ljusare tid.
gammelnalle
sorry...har inte haft tid att sitta vid datorn... FÖR MYCKET att göra!!!

men

MAN får tycka synd om sig själv....

det sa en läkare till mig när jag var riktigt nere... och se'n dess har jag UNNAT mig att riktigt suga på mina ramar och hulka... när det har behövts... och inte haft dåligt samvete för det.
Fler så'na läkare!!!

b
netaave
Jag kom också upp i över 700, det här är vad jag köpte

8 rosor för 19 kr/st, provadotabletter, spruta till såpvatten, servetter med Marylyn Monroe + blåa, flugsmälla, krukor + fat, ett par extra fat och så föll Elle för den rosa oljelampan och jag för den ljusblå stallyktan.
Det var väl allt, NEEEJ glömde ju gödning i granulatform.
malin72
åhhhhhhhhh wub.gif wub.gif bara att se det där gjorde mig piggare laugh.gif laugh.gif laugh.gif
netaave
CITAT (malin72 @ 20-07-2006, 22:42)
åhhhhhhhhh wub.gif wub.gif bara att se det där gjorde mig piggare laugh.gif laugh.gif laugh.gif

wub.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon