råse-marie
Kan man klippa ner löjtnanshjärta nu när den är så gul och ful unsure.gif
överblommad sen länge .....
Reserv
CITAT (råse-marie @ 18-07-2006, 07:44)
Kan man klippa ner löjtnanshjärta nu när den är så gul och ful unsure.gif
överblommad sen länge .....

klipp ner ganska rejält, och har du tur och bor där vintern inte anfaller i september så kan den hinna blomma en gång till, om än inte lika rikligt. samma sak med Riddarsporrarnam dom kommer också en gång till om man klipper ner efter blommning wub.gif
malin72
aha vad bra tänkte samma sak för den är så stor och ful hänger över allt annat men då kan man klippa ner den nu då
lolo
Jag har en vitblommande löjtnantshjärta som blommar om sen ett par veckor tillbaka, och den klippte jag aldrig ned. Den kom med både nya blad och blommor nästan meddetsamma efter första blomningen. Den är så vacker... wub.gif smile.gif
Också Ofelia
CITAT (lolo @ 18-07-2006, 23:58)
Jag har en vitblommande löjtnantshjärta som blommar om sen ett par veckor tillbaka, och den klippte jag aldrig ned. Den kom med både nya blad och blommor nästan meddetsamma efter första blomningen. Den är så vacker... wub.gif smile.gif

Har också löjtnantshjärtan, tre stycken, som inte slutat blomma ännu och är hur fina som helst.

Har funderat över om det är nya sorter nuför tiden? Jag planterade min förra året och de är inte alls som jag minns dom från förr då de blev fula snart efter första månadens blomning.
råse-marie
mad.gif de ä ju orättvist ........
jag vill oxå att mina blommar om

klipper väl ner dom och pratar vackert så kanske wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon