Full version: Fin fågelsida
Castea
Kvitter

Mycket foton!

smile.gif
amaira
Oj vilka vackra foton! Sidan är nu uppsatt bland mina favoriter.
KURT
Lägger man in så många fågelbilder så borde nog de latinska namnen också vara med. Skall man identifiera fåglar så är teckningar betydligt bättre än bilder, därför är fåglarna tecknade i alla identifieringsböcker.
Lars-Olof Arvids
Visst, men tror du att sidan är tänkt att vara en identifieringsbok? Se det hellre som vackra bilder som kan inspirera folk att ge sig ut i markerna med en "riktig" fågelbok i ryggsäcken. Som sådan är sidan utmärkt! Synd att inte gästboken fungerar på min dator, för då hade jag kunnat upplysa fotografen att den obestämda blomman överst i "naturbilder" är en krutbrännare. smile.gif

Olle
Castea
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 18-07-2006, 15:24)
Se det hellre som vackra bilder som kan inspirera folk att ge sig ut i markerna med en "riktig" fågelbok i ryggsäcken.

Exakt! För mig i alla fall. wink.gif Jag googlade på svenska fågelböcker, just för att jag tänkte börja ge mig ut i markerna med en sådan för att lära mig mer om svenska fåglar. Och då fick jag en "träff" på denna webbsida "Kvitter". smile.gif

Olle, vilken är den bästa boken att ta med sig ut tycker du? Vet bara att jag sett en, som kom ut för några år sedan, som verkade bra. Hette den "Svenska fåglar", månne? unsure.gif
Lars-Olof Arvids
"Fågelguiden" heter den jag brukar använda numera. Förr hade jag "Alla Europas fåglar i färg" som fortfarande duger bra. Vad författarna heter kommer jag inte ihåg. För nybörjare är det kanske lättare med en bok som bara täcker Sverige, men sådana har jag inte så bra koll på.

Olle
Castea
Tack!
zaaritha
Men--lätena, då?
aurinko
Oj oj oj så många vackra bilder på fåglar;man kan bli sittande länge och bara titta på de underbara fåglarna!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon