Full version: Knasig pippi!
stina
I helgen var vi nere på vårt lantställe. Förra året satte vi upp en fågelholk och där har det flyttat in blåmesar. Satte upp en holk till i år och där har ingen flyttat in, vi trodde vi satt upp den försent. I helgen upptäckte en flugsnappsherre den lediga bostaden och satte sig först på holken och tjoade efter en fru. Till slut började han flyga omkring holken och ropa och till sin glädje fann han en flugsnappare. Problemet var bara att det var sin egen spegelbild i bilens backspegel han föll för. I flera timmar flög han mellan spegelbilden och holken, ivrigt påhejande denna elaka fågel som vägrade komma till holken. Tillslut var vi tvungna att hänga en trasa över spegeln för han hade fräckheten att ideligen gå på toa på bilsidan. Men inte hjälpte det. Ömsom satt han på holken och skrek, ömsom satt han på trasan och ropade och undrade var den vackra fågeln tagit vägen....
Hasse_h
biggrin.gif
Posse
CITAT (stina @ 19-05-2003, 13:05)
I helgen var vi nere på vårt lantställe. Förra året satte vi upp en fågelholk och där har det flyttat in blåmesar. Satte upp en holk till i år och där har ingen flyttat in, vi trodde vi satt upp den försent. I helgen upptäckte en flugsnappsherre den lediga bostaden och satte sig först på holken och tjoade efter en fru. Till slut började han flyga omkring holken och ropa och till sin glädje fann han en flugsnappare. Problemet var bara att det var sin egen spegelbild i bilens backspegel han föll för. I flera timmar flög han mellan spegelbilden och holken, ivrigt påhejande denna elaka fågel som vägrade komma till holken. Tillslut var vi tvungna att hänga en trasa över spegeln för han hade fräckheten att ideligen gå på toa på bilsidan. Men inte hjälpte det. Ömsom satt han på holken och skrek, ömsom satt han på trasan och ropade och undrade var den vackra fågeln tagit vägen....

"Spegel, spegel på bilen där
giv mig en vän lik vacker som jag är!"
lolo
Dessa underbara små liv! Inte alltid så lätt att vara liten fågel...... tongue.gif
yla
ja tror att han trodde de va en rival eftersom honan e ju brunare i färgen än hanen o nog ser han väl skillnad
wub.gif rolleyes.gif
o flugsnapparen vill ha alla honor för sej själv ,,gärna flera thihi rolleyes.gif
stina
Ja, så kan det naturligtvis vara. Jag är inte så bra på fåglars sexliv.
Posse
CITAT (oldwolfie @ 19-05-2003, 16:28)
ja tror att han trodde de va en rival eftersom honan e ju brunare i färgen än hanen o nog ser han väl skillnad
wub.gif  :rolleyes:
o flugsnapparen vill ha alla honor för sej själv ,,gärna flera thihi rolleyes.gif

Jag tänkte också på rivalteorin först men tyckte det borde framgått huruvida pippin var avvisande eller inbjudande. rolleyes.gif
Wargen
Min bil är oxå dekorerad med birdie nam nam. Alltså bajs och spott! men från en galen sädesärla som t.o.m. fortsatte att bråka med bilen ett tag efter att den fått en partner. Ibland när jag sätter ut bandaren i trädgården och kör värsta technon, (bra arbetsmusik) så närmar sig sädesärlorna bandaren och till slut har det hänt att de "dansar" någon slags konstig ringdans framför den. blink.gif De har blivit så tama att de knappt flyttar på sig när jag kommer i närheten och jag ängslas mer och mer för att katterna ska få tag i dem. sad.gif Tyvärr skulle aldrig mina katter acceptera halsband med bjällra och att låta katterna sova på dagen och vara ute på natten vill jag inte heller eftersom de flera gånger fått stryk av en elak strykarkatt när de stannat ute. sad.gif
Det är svårt ibland att inte lägga sig i utan låta naturen ha sin gång.
För tillfället har fåglarna lugnat sig något, nu är det råbocken som för ett himla liv istället....
stina
CITAT (Posse @ 19-05-2003, 17:01)
wub.gif  rolleyes.gif

Jag tänkte också på rivalteorin först men tyckte det borde framgått huruvida pippin var avvisande eller inbjudande. rolleyes.gif

Inte tyckte jag han verkade aggressiv, han satt och kvittrade in i spegelbilden. Men iofs borde han väl se att det var en hane!
Posse
CITAT (stina @ 20-05-2003, 08:44)
CITAT (Posse @ 19-05-2003, 17:01)
wub.gif  rolleyes.gif

Inte tyckte jag han verkade aggressiv, han satt och kvittrade in i spegelbilden. Men iofs borde han väl se att det var en hane!

Han kanske bara utnyttjade spegeln för att öva in ett charmerande och vinnande sätt... rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon