dalkullan
[FONT=Courier][SIZE=7][COLOR=blue]
hej alla!! jag är helt ny på detta forum och skulle gärna vilja ha tips om bra litteratur om hur man samlar frön från sina perenner och hur man sen driver upp dem.
tacksam för alla svar!
biggrin.gif
Gåsis
Ulla Hasselmark har skrivit Fröbok, från sådd till planta. Enkel och lärorik tycker jag.

/Åsa
Eva 33c
Två tips, men inte böcker:
STA- Sällskapet TrädgårdsAmatörerna har en liten artikel på sin hemsida om fröinsamling.
Läs den här
Jelittos hemsida (Plant Information/ Sowing directions) finns såinstruktioner på svenska. De skickar också katalog gratis som innehåller både deras sortiment och såinstruktionerna.
kerstin z5-6
Annars kan man hänga här -o byta tips med andra smile.gifsmile.gif
Hälsar K
dalkullan
tack för alla tips, har nu beställt ulla hasellmarks bok, hoppas att den kan ge svar på mina frågor... sen är det ju ett utmärkt tips att "hänga" på detta forum, här verkar alla vara generösa med råd o tips till varandra!! jättekul att jag hittade hit!!
ha en skön dag i solen alla, själv ska jag ta båten ut på sjön idag, hoppas att vädret står sig!!
tongue.gif
Irene_L
Jag tycker boken "Odla från egna frön" av Mona Eriksson är väldigt bra. Den är lättläst med fina bilder. Boken tar upp perenner, två-åringar och sommarblommor. Bra fakta om hur man ska göra.
rolleyes.gif
mvh
Irene
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon