Full version: om vi har tur
Alexander-VG-zon3
hejsan

vad tror ni får vi nåt regn i södern nu under helgen .
hoppas alla har rätt så torkan bryts . för annars så bler dte en tidig höst kankse

mvh linus/flaxss
Gloriana
Jodu. regnet behövs för allt som inte vattnas, dvs det mesta, ser ut som skrutt. Jag var i Åhus i helgen och där var förfärligt torrt överallt.
Tezzla
Visst behövs det regn, absolut. Men med regnet så kommer även de vidriga mördarsnailsen att leva livets glada dagar och det gör mig panikslagen! sad.gif
Pirum
Ja, här behövs regn. Jag får en bedrööövlig potatisskörd i år laugh.gif Nåja, vi får ändå tillräckligt tror jag, men det är en smula frustrerande när man inte får så bra som man hoppats smile.gif Vi har inte brunn nog att vattna hur som helst heller. Tog upp ett par potatisris i helgen, snustorrt i jorden.
Alexander-VG-zon3
här är jätte torrt .
björkarna ser inte så bra ut där av kankse dte belr en tidig höst för dom om det inte regnar .
Pirum:
synd om poatisen att dte kankse inte bler bra skörd . jag vattnar ju med en djup brun så det är lite bättre men man får ju inte slösa hhur som helst .
Pirum
Vi har två åkrar, i den ena åkern fick vi upp 3kg potatis på 4 ris (Early Rose) i helgen, det är helt ok. Men den andra åkern...ojoj...Fick upp Amandine-potatisar som mer påminde om jordnötter smile.gif Ok, det var tillspetsat...men det var verkligen illa. Helt klart vattenbrist.
Gloriana
I gårdagens blad såg det ut att bli regn, i dagens skiner solen oförtrutet. Än så länge räcker vattnet i den djupborrade brunnen som tur är. Gräsmattan behöver ju inte klippas i alla fall. Det enda som är grönt i den är vitklövern.
Alexander-VG-zon3
dom har änrat det nu ingen regn kankse på månda sönda sad.gif huh.gif ohmy.gif wink.gif
netaave
Här ska det regna i morgon, hoppas det för det är bra torrt nu.
Gurkan
Just nu rekomenderas det att man inte vattnar nåt öht. i sina trädgårdar pga. vattenbrist, detta gäller generellt för hela Skåne men det är visst värst uppe i dina trakter Flaxss, även Helsingborg och Landskrona (som är "min" del av Skåne) har det knastertorrt.

Vattenbrist i stora delar av Skåne

Bevattningsförbud i Helsingborg

Jag har varit ute och vattnat tomaterna nu, det är inte utfärdat nåt förbud mot det här i min kommun än men fortsätter torkan kanske vattensystemet blir överbelastat även här.

Evt. lite skurar till helgen men det lär ju inte förslå speciellt mycket, det dunstar ju igen i samma sekund som det träffar marken.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Gurkan @ 20-07-2006, 00:17)
Just nu rekomenderas det att man inte vattnar nåt öht. i sina trädgårdar pga. vattenbrist, detta gäller generellt för hela Skåne men det är visst värst uppe i dina trakter Flaxss, även Helsingborg och Landskrona (som är "min" del av Skåne) har det knastertorrt.

Vattenbrist i stora delar av Skåne

Bevattningsförbud i Helsingborg

Jag har varit ute och vattnat tomaterna nu, det är inte utfärdat nåt förbud mot det här i min kommun än men fortsätter torkan kanske vattensystemet blir överbelastat även här.

Evt. lite skurar till helgen men det lär ju inte förslå speciellt mycket, det dunstar ju igen i samma sekund som det träffar marken.

jag har inte hängt med huh.gif ohmy.gif
kollade på aftonbladte å dom sa det med .
fast gäller det för brunnar med . fast man ska kankse inte slösa upp den heller .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon