Min plumeria har fått massor med knoppar nu men de slår inte ut helt utan blir som tulpaner ungefär sen lossnar de efter några dagar. Nån som vet vad som kan vara fel?
Dan i Nacka
22-07-2006, 19:11
Kan den ha drabbats av uttorkning?
Eftersom den satt knopp verkar den ju trivas iallafall.
Många soltimmar per dag och värme har den väl också fått i år antar jag.
Har den några knoppar kvar?
Vänliga hälsningar
Dan
Jag tror inte att den har blivit uttorkad. Ökade vattningen lite när den började tappa blommor men det hjälpte inte. Den har tappat ett tjugotal knoppar och har ca 30 kvar. Mycket sol har den fått men den står inne, vet att många brukar ställa ut dom över sommaren.
Dan i Nacka
26-07-2006, 11:28
Vad jag läst så rekommenderas utomhusodling men du har ju iallafall fått knoppar på den. Hur har det varit med gödningen?
Jag har inte fått tag på värstinggödningen "Peters Super Blossom Booster" med NPK 10-50-10 så jag använder näringspinnar från Pokon för blommande växter.
De räcker 3 månader fast jag undrar ju vad som skulle hända om man fick upp fosforvärdet till 50!
Vänliga hälsningar
Dan
kanske kan vara gödningen. använde vanlig krukväxtnäring i början men bytte till såna pinnar för blommande växter för nån vecka sedan kanske tar ett tag innan man ser effekt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.