Alpiner i Halmstad
Förra året sådde vi denna lilja efter nyår och hade de första blommorna före frosten samma år. Stjälken blir inte mer än 40 cm, men blommorna är nästan 30 cm långa och doftar underbart.
Plantorna har övervintrat till 100% och blommar nu.

M.v.h. Bernt
Gåsis
Vacker, så vacker. Det var trevligt att se att det fanns något för oss som inte kan vänta åtta år. Tror du den är härdig i zon 7? Jag blir så imponerad av att någon sår så mycket liljor, själv har jag sått två sorter som växer så sakta.

/Åsa
Alpiner i Halmstad
Denna lilja kan man odla i kruka. som övervintras frostfritt.
Planta och rotsystem är så litet att det bör räcka med en kruka med diametern 12 cm.
Vi kommer att samla frö till hösten.
M.v.h. Bernt
Ewa L
CITAT (Alpiner i Halmstad @ 20-07-2006, 08:04)

Fullständigt bedårande!! wub.gif

Jag har liljor (Kejsar-) för första gången i år. Har varit så rädd för liljebaggar tidigare, innan jag läste om Myrr.
Men de blir ju väldigt höga och sticker upp lite väl mycket i min vita rabatt. Dessa vore fullständigt perfekta.

Kommer ni möjligtvis att sälja frön? Alternativt plantor??
Gåsis
CITAT (Ewa L @ 20-07-2006, 08:59)
CITAT (Alpiner i Halmstad @ 20-07-2006, 08:04)

Fullständigt bedårande!! wub.gif

Kommer ni möjligtvis att sälja frön? Alternativt plantor??

Vi får göra en kö för denna lilla raring. Jag kan meddela Bernt att det går bara bra med mina pulsatillasådder, det enda som inte ville var mosippan. Tack!

/Åsa
Alpiner i Halmstad
Jag kan utlova obegränsat med frö. Efter jul brukar jag lägga ut en lista över fröer, som vi delar med oss. För att kunna hålla reda på personer och signaturer, måste Ni skicka kuvert med adress.
Men den dagen den sorgen.
M.v.h. Bernt
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon