Maggan H
Har sått röda solrosor och följde utvecklingen med ett roat intresse när knopparna började bildas. På morgonen började toppen följa solen, den följde med hela dan. När
solen gick ner stod toppen i 90 graders vinkel mot väster, för att riktigt hänga med ända till slutet... biggrin.gif För att tidigt dan därpå stå spikrak igen, tills allt började om igen. MEN! ohmy.gif När den började slå ut vände den helt sonika ryggen mot både oss och solen, och står nu sedan 1 vecka tillbaka konstant mot nordost och vi ser bara nacken på den. sad.gif Kan man få de följande knopparna och plantorna att ändra 'beteende'? Eller gör dom så här? blink.gif blink.gif blink.gif
lissa
Hej, jag vet inte säkert varför den gör så, men mina(vanliga gula i olika storlekar) har ckså böjt ner nacken när den slog ut....kan det vara för att skydda fröna??? Det är vad jag har trott iaf.. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon