Full version: Mini änglarna...
Floppy
Ni som sådde mini änglatrumpet...hur går det för er?

Mina är 'bara' dryga halv metern hög och buskig...men inga blommor än... sad.gif
Lady Hamilton
Mina är också i den stl. Men den ena har nog tagit skada av "något" för bladen har blivit bruna i kanterna och trillar av. Har satt in "lus medels beh" men jag tror också att blåsten har "gjort sitt" sad.gif Ändå har jag dem på den mest vindskyddade sidan. Men samtidigt ser jag att nya blad är på gång på den skadade. Det är ju någon här på Odla som har "minisar" sedan förut och hon sa att hennes inte blommade förrens år 2......
Eller minns jag fel? unsure.gif
anilin
Min är ca 140 cm hög,har flera sidoskott som kommit underifrån men är inte buskig.Och inte en tillstymmelse till blomknoppar.

mvh anilin
Floppy
Anilin:
Sådde du dina minisar i år???
Maggan H
Min ena är ca metern hög och skjuter sidoskott underifrån. I övrigt som en smal stängel, men många små blad kommer hela tiden. Inga knoppar här heller.
anilin
Jag sådde tio frön den 4 februari,ett grodde direkt,det är den plantan jag har nu.I maj kom det upp fyra till.Småplantorna har jag bytt bort.Jag har min i inglasat uterum med växlande sol och skugga,,den är frisk och fin.Men det går åt massor med vatten och gödning.
Hälsningar anilin
Floppy
Okej... impad.... tongue.gif ... jag har ju mina ute och har haft det sen första värmeböjan kom...kanske därför som mina växer lite långsammare... smile.gif
catlady
Mina är också runt en halvmeter höga och en har skjutit ett sidoskott. Men vad jag förstod blir det inga blommor detta året.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon