emmsing75
I våras klippte både vi och vår granne ner häcken för att få den att växa till sig lite tätare. Grannen har så vitt jag vet inte gödslat medan vi la på både hönsgödsel, kogödsel o lite ny plantjord på de flesta plantorna. En del av häcken glömde vi dock att gödsla och faktiskt är det otrolig skillnad på hur mycket den gödlsade delen av häcken har växt jämfört med vår ogödslade del o grannens häck trots att det är precis samma förutsättningar vad gäller sol, jord mm för alla häckbuskarna. Alltid lika roligt tycker jag när man faktiskt får bevis att de ansträngningar man gör i trädgården lönar sig! wub.gif
Whiskuchi
Det är underbart att se när ens ansträngningar bär frukt! smile.gif

edit: bildligt talat förstås *s*
anna_rispan
kan bara instämma. jag kan jämföra majsplantorna i år med de förra året. förra året så tynade de bort.

i år så har de fått stå i bädden som i höstas blandades med kogödsel, löv, torv och lite annat växtmaterial. plus att jag slängde på en halv påse koskit när jag planterade dem. i år är majsen stor o grön!!
noora
Jag tycker mig inte ha gödslat rabarbern så där speciellt mycket, men jag slängde nog på lite kompost och några korn organiskt gödselgranulat i förbifarten. Jag har nog aldrig sett så stora rabarberblad som vi har fått i år! Man tror inte att de där små kornen ska ha sån effekt, men tydligen är det starka grejer. Hallonen är pigga och glada också (de fick också ett par nävar granulat i våras), trots kirskålen som jag inte har orkat rensa.
olgak
Ja, det gör enorm skillnad! Minst dubbelt så stora tycker jag att många av mina växter blivit efter ordentlig gödsling.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon