Full version: Körsbär?
Fru fet
Har en massa surkörsbär som är mogna nu men som jag inte vet vad jag skall göra med. Förra året kokade jag sylt men barnen avskyr den ( ohmy.gif ) och själv äter jag nästan aldrig sylt! Är det någon som har några bra tips? Körsbärslikör t.ex. hur gör man det?
Gabi
körsbärssaft kanske. Det är ju jättegott.
KURT
Frys in dem nu och blanda med andra bär som mognar senare.
noora
Mamma brukade koka kräm på färska eller frysta (urkärnade) körsbär. Efter flera år med körsbärssaft m.m. var det nog den enda körsbärsprodukt jag tyckte var god... Med lite mjölk till blir inte krämen speciellt sur att äta.
Fru fet
Hmm..körbärskräm är ju gott. Men sockrigt! Och jag har en känsla av att barnen inte skulle gilla det heller eftersom de inte gillade sylten. Hittade ett recept på likör i ICA-kuriren så det får nog bli körsbär i vodka, gott till glass i vinter! Saft har jag redan gjort en hel del, fläder och rabarber, även den brukar användas som drinkbas (nej,jag är en ganska måttlig drinkare faktiskt men jag tycker att det är kul att leka hemmafru! laugh.gif )
netaave
Jag använder mina i blandsaft med vinbär, hallon och blåbär.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon