Full version: Krsbr?
Fru fet
Har en massa surkrsbr som r mogna nu men som jag inte vet vad jag skall gra med. Frra ret kokade jag sylt men barnen avskyr den ( ohmy.gif ) och sjlv ter jag nstan aldrig sylt! r det ngon som har ngra bra tips? Krsbrslikr t.ex. hur gr man det?
Gabi
krsbrssaft kanske. Det r ju jttegott.
KURT
Frys in dem nu och blanda med andra br som mognar senare.
noora
Mamma brukade koka krm p frska eller frysta (urkrnade) krsbr. Efter flera r med krsbrssaft m.m. var det nog den enda krsbrsprodukt jag tyckte var god... Med lite mjlk till blir inte krmen speciellt sur att ta.
Fru fet
Hmm..krbrskrm r ju gott. Men sockrigt! Och jag har en knsla av att barnen inte skulle gilla det heller eftersom de inte gillade sylten. Hittade ett recept p likr i ICA-kuriren s det fr nog bli krsbr i vodka, gott till glass i vinter! Saft har jag redan gjort en hel del, flder och rabarber, ven den brukar anvndas som drinkbas (nej,jag r en ganska mttlig drinkare faktiskt men jag tycker att det r kul att leka hemmafru! laugh.gif )
netaave
Jag anvnder mina i blandsaft med vinbr, hallon och blbr.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon