Karrolina
Hej! Min pappa har en damm i sin trädgård. Runt den anlade han en rabatt för några år sedan. Han jordförbättrade med kompost och rikligt med välbrunnen koskit. Sen har han fortsatt att gödsla med koskit.

Nästan allt trivs väldigt bra och hans toppklockor är långt större än normalt. Det som förbryllar honom är att irisen (iris sibirica) och det amerikanska älggräset lever en tynande tillvaro.

Någon som vet var det kan bero på? Har dom några särskilda krav? huh.gif
kerstin z5-6
Gemensamt är att de kräver fuktig jord för att utveckas bra och ni har kanske också en torr sommar ?
Karrolina
Ja visst har vi en torr sommar! Men det här mystiska har varit i flera år ända sen han anlade rabatten. Och han är pedantisk med vattningen. Dom lever, det är bara det att det inte blir någon sprutt på dom...
kerstin z5-6
Då har han lyckats hitta två villint växter -Jag har Daglilja som villint .. oavsett vad jag gör blommar de aldrig laugh.gif Min äldsta är nog 10 år
Tur utbudet av andra växter är nästan oändligt smile.gif
Karrolina
Haha. laugh.gif Ja. Han bestämde sig för att flytta på dom och se om dom trivs bättre nån annanstans.

Tack, tack wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon