anna_rispan
Jag surfade in på svts hemsida och såg att de sökte publik till Folktoppen.

Kan det vara kul att vara med på tror ni??
Är det någon här som varit tv-publik? Hur funkar det??
Farmor
Jag har! Både Folktoppen och Så ska det låta har jag varit "publik" till.

Det har varit jättekul, men lite jobbigt, för det tar ganska lång tid att spela in och några kisspauser finns inte. Publiken får hela tiden instruktioner om hur den ska göra, skratta, klappa händer osv. Och som med allting är det ju roligare att se artisterna live än på TV eller bio.

Jag tycker verkligen du ska gå och se på en inspelning. Det är också roligt att se hur själva inspelningen går till.
netaave
Jag var med på inspelningen av Nygammalt några ggr på 80-talet och håller med ovanstående. Klart du ska gå.
CurlySue
Hej,
jag har varit publik på Lets Dance och det var kanon kul att se hur det går till bakom kamerorna.
Sen var lilla jag med i Söndagsmorgon 2004, och visade lite hundkläder som jag sytt, men numera är det mest mönster till hundkläder som jag säljer. rolleyes.gif
kristerh
Jag har varit i publiken i nåt tv program som 3:an hade för några år sedan, kommer inte ihåg vad det hette, (men Geigert var programledare,)
jag som är så kameraskygg wink.gif mig zoomade de in flera gånger fast jag försökte gömma mig laugh.gif men det var en kul erfarenhet,
vi bjöds på dryck, både alkohol o vanligt samt tilltugg, man blev som sagt instruerad om när man skulle applådera mm, det jobbigaste var att de lade in reklampauserna direkt wink.gif det tog en evighet tyckte man wink.gif
Tezzla
Jag har varit med på Bingolotto tongue.gif Jag blev bjuden av mina föräldrar och hade det varit några andra än de som bjudit mig så hade jag sagt NEJ. Men det var faktiskt himla kul att se hur allt går till under en direktsändning.
cic
CITAT (sarah68 @ 21-07-2006, 08:01)
Sen var lilla jag med i Söndagsmorgon 2004, och visade lite hundkläder som jag sytt, men numera är det mest mönster till hundkläder som jag säljer. rolleyes.gif

Sorry. O/T, men är det så att chiwawor måste ha kläder på sig? Är dom så frusna eller är det mänsklig fåfänga som gör att man tar på dom kläder?
humla
Jag har alrig varit på en inspelning, men jag har varit i SVT:s byggnader på guidad rundvandring och sett massor av inspelningsstudior. Det var jättekul att se smile.gif Minns bl.a. studion för lilla sportspegeln, sikta mot stjärnorna, Efterlyst (som hade hyrt in sig i SVT:s lokaler) och nått humorprogram jag inte minns vad det hette. Sen när man sitter hemma i soffan och kollar på programmen tänker man "Där har ju jag varit" tongue.gif Det är mycket större än vad det ser ut på TV.

Det är säkert jättekul att vara med på inspelning.

MVH/Elin
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon