Ta fram frstoringsglaset ifall hlen r sm och kolla om det sitter minimala larver p undersidan av bladen, grnsaksflyets larver r pytte, pyttesm nr de fds och sitter ofta lngs nerverna p undersidan p bladen och de kan vara ursvra att hitta. De kan ven vara svra att hitta nr de blivit uppt 3-4cm de har superbra kamoflage och kan gmma sig jag vet inte hur mnga gnger jag sett avfring frn stora larver + bett frn stora larver och jag har letat och letat och letat och skakat plantor fr att sedan efter hrt letande hitta ngra riktigt feta och stora larver som man inte fattar hur man inte kunde se.
Jag har nog aldrig haft shr mycket problem med grnsaksfly ngot r tidigare de finns p tomater, chili, paprika, basilika mm.
De riktigt sm milimeterstora larverna r svra att fota men hr kommer lite grnsaksfly bilder

Nr det r sm hl vnder jag p bladen och mosar jag inspekterar efter larver nstan varje dag. Nr jag brjar se stora hl + stora avfringsklumpar skakar jag p plantorna de stora larverna r ltta att se och dda nr de hamnar p marken.