Har tagit ett skott (ett toppskott) av buskpion. Går det att rota?????? Jag skulle bli överlycklig då eftersom jag har önskat mig en sån i många många år.
Merlin
22-07-2006, 10:27
Jag planterar den i en kruka nu så får vi de om den slår rot. Ingen som har försökt förut ?
kerstin z5-6
22-07-2006, 14:15
Vad jag vet är det svårt ... men testa
Ophelia
23-07-2006, 07:45
Ja om du har en pion som är ympad så kan du aldrig få samma härdighet på sticklingen som på moderplantan.
Annars är ju avläggare något som kan tänkas vara bra för buskpioner (om sticklingen inte fungerar).
Testa dig fram det är det som är det roliga
lyckero
25-07-2006, 20:27
Jag har bara provat med buskpionstickling en enda gång - en enda planta. Det blev tyvärr inte några rötter på den... Men du kan ju ha större tur än jag! Lycka till. Lyckero
Merlin
26-07-2006, 21:40
Sticklingen ser ut att må bra än så länge ... Det är så här att jag norpade en stickling på en promenad. Jag vet inte om moderplantan är ympad - det gick inte att se. Denna stora och fina buske växer bredvid en garaglänga i nästan total skugga - konstigt att den kan klara sig där!
Blomstersmurfen
28-07-2006, 06:47
Jag satte en stickling av buskpion för över en månad sedan, och den har inte vissnat i allafall. Jag håller tummarna både för din och min egen!
Merlin
29-07-2006, 22:08
Såååå roligt! Då får vi se hur det går med våra småttingar . Min står i en kruka utomhus - tror du den skulle må bättre om jag ställer den i växthuset?
Merlin
05-08-2006, 19:46
Min lever fortfarande - hur går det med din Blomstersmurfen? Ska gå ner om en stund och titta om den får rötter.....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.