Full version: sjuk nyponros
lissa
Hej alla....Jag var så himla glad över min nyponros som kom som en glad överaskning...nu kom jag hem från Sverige och finner min stackars ros så gott som död. Jag har tittat med lupp för att se om det kunde vara spinn eller dyl, men har inte sett något som kan vara spinn eller andra smådjur.
Nu har den bara 2 blad kvar, efter att ha haft 4-5 grenar !!!
Vad kan jag göra ??? Vattna, gödsla, inte vattna alls....Bir tacksam för hjälp, för jag vill inte mista den...jag kanske borde klippa ner den helt??
lissa
Ingen som vet svar...glömde säga att det man ser på bladen är jord..inget odjur alltså... unsure.gif
kerstin z5-6
Har bladen ramlat av ? ser ut som uttorkning , men kan även vara något annat -som angripit den -hur stod den ?i kruka ?
lissa
Japp, den står i en kruka...nu har den 3 kvistar oc totalt 5 blad...Det kanske är bäst att klppa ner den helt och hoppas på återhämnting nästa år ?? Den var visserligen ensam hemma , men stod på en matta så den var inte uttorkad när jag kom hem.... unsure.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon