Full version: Ett litet tips
Gillan
Alla som har eget album kanske inte tänker på att bilder
som man flyttar från albumet till ett inlägg, försvinner
samtidigt som som man tar bort det från albumet.

Det kan ibland kännas lite respektlöst när man letar i
" gamla " inlägg och tror sig om att få se en bild, och den är
borta!

Ibland är det ju inte så lätt att komma ihåg vilka bilder som
man lagt i ett inlägg. Så kanske att man själv skulle göra en
markering vid varje sådant foto, eller attt det skedde automatiskt?!

Vad tycker ni?!
Inga från Närke
Håller med.
Jag försökte att söka på alla mina inlägg och kolla om det har blivit något problem med bilderna när jag raderat i mina album och sedan redigerade jag inläggen med ny bild eller tog bort inlägget.
Kan ha missat något då vill jag i så fall få en glimt om det i ett PM.
Alexander-VG-zon3
jag tycker bilderna skulle fått vara kvar . som själv nu så skulle jag ta veck alla mina album så kom jag påmig själv att jag hadde bilder kvar både saom hjälpå å m.m. som kankse skulle vara kvar . men jag har ett kvar nuu som jag inte tar bort föräns om en längra tid då jag vet dne bilden inte behövs längre för den tiden .
eller hur man ska säga .
men klart det hadde varit mycket bättre om dom blev kvar å så man får ett samanhang i gammla trådar
Åsa, mälardalen zon 2
I riktigt gamla trådar kanske man kan radera bilder någon gång men ibland tycker jag folk är väldigt snabba på att radera bort bilderna ibland försvinner de redan efter bara några dagar.

+Många bilder kan man använda igen så det kan vara bra att spara dem, ex. om man frågar om ett skadedjur och får ett namn på gynnaren så kan man använda bilden när man svarar på ett liknande inlägg många frågor kommer igen.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,22-07-2006, 13:03)
+Många bilder kan man använda igen så det kan vara bra att spara dem, ex. om man frågar om ett skadedjur och får ett namn på gynnaren så kan man använda bilden när man svarar på ett liknande inlägg många frågor kommer igen.

det är så jag menar men nu ska jag ju ta veck alla bilder på odla för jag ska flytta mina album .
men det kan jag ju inte föränns jag vet att den aktuella personen har sett det å så m.m. . och jag kan ju inte vänta år inann jag kan göra det klart .

så därför så tycker jag dte är nästan logik att bilderna ska vara kvar fast albumet är veck .

fast dte går kankse inte att fixa
Inga från Närke
CITAT (flaxss @ 22-07-2006, 13:06)
det är så jag menar men nu ska jag ju ta veck alla bilder på odla för jag ska flytta mina album .

Tar du bort albumen så försvinner bilderna eftersom det är genvägar till albumet och bilden du lägger in i inlägget.

Men om du skapar nya album på internet någon annan stans så kan du ju kopiera in dem igen därifrån i trådarna med att redigera alla inläggen, men då måste du ju först veta (komma inhåg) vilka bilder du har lagt in i respektive tråd.
Du har väl inte alla bilder i dina album i inläggen kanske då kan du ju bara låta de albumen och de bilderna ligga kvar på Odla och även ha dem på det nya stället t.ex.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Inga från Närke @ 23-07-2006, 10:19)
CITAT (flaxss @ 22-07-2006, 13:06)

Tar du bort albumen så försvinner bilderna eftersom det är genvägar till albumet och bilden du lägger in i inlägget.

Men om du skapar nya album på internet någon annan stans så kan du ju kopiera in dem igen därifrån i trådarna med att redigera alla inläggen, men då måste du ju först veta (komma inhåg) vilka bilder du har lagt in i respektive tråd.
Du har väl inte alla bilder i dina album i inläggen kanske då kan du ju bara låta de albumen och de bilderna ligga kvar på Odla och även ha dem på det nya stället t.ex.

så¨har jag med tänk men jag kommer inte ihåg alla å dom albumen jag har nu ska inte vara på samma sätt eller vad man ska säga ska ha alltsamlat på ett ställe så det bler fint å prydligt å inte rörigt .
en sak för att jag ska flytta mina album är bild storleken å m.m.
alltså det är inte samma typ avv album och jag vill ha allt samlat .

därför hadde det varit bättre för andra å mig om bilderna staannad ekvar
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon