Full version: Hundtset
astrid.m.s
Hundtest

Jag blev en Berner sennen
Whiskuchi
Jag blev en engelsk bulldogg laugh.gif

CITAT
Bulldoggen är en cool livsnjutare av rang. Den ser tuff ut, men har inte riktigt koll på vilket skrämmande intryck den kan göra på såväl människa som andra hundar. Den börjar aldrig ett slagsmål, det behöver den inte. Tvärtom så förväntar den sig att alla är lika fredliga som sig själv. Bulldoggen lever under devisen "peace, love and understanding annars får du riktiga problem". Skulle den dock mot förmodan hamna i slagsmål är det bara ett som gäller; vinna eller dö. Många skulle nog kalla bulldoggen för den perfekta hunden, lugn och sansad. Den skäller nästan aldrig. Och sist men inte minst, en bulldog älskar att åka bil, tåg, båt eller flyg. Den är lättskött och behöver inte alltför mycket motion.
Ophelia
Jag blev oxå en engelsk bulldog laugh.gif laugh.gif

Tror att detta stämmer ganska väl in: "Bulldoggen lever under devisen "peace, love and understanding annars får du riktiga problem". Skulle den dock mot förmodan hamna i slagsmål är det bara ett som gäller; vinna eller dö."
cic
Jag blev engelsk bulldog.. Fast det blev jag inte förra gången länken var uppe. Här.

Kanske känner jag mig mer som en livsnjutare nu på sommaren..? biggrin.gif
stennie
Jag blev en Bullmastiff igen tongue.gif wub.gif
zaaritha
Engelsk bulldog! Ingen ras jag föredrar--precis.......................
Boxer
Jag blev en Golden Retriver wub.gif
Monarda
Engelsk bulldog här också! ohmy.gif

Det hade varit roligare med katter!
Magdis
Jag blev en:

Grand danois
Grand danois är en stor, hög, uthållig och kraftig hund. Den är intelligent och mjuk, men också modig. En grand danios är vänlig, kärleksfull och trogen mot sin familj - i synnerhet mot barn. Grand Danois har ett stort behov av kroppskontakt med sin ägare och kan sitta i timtal i med huvudet i knät för att bli klappad. Dagens grand danois är en okomplicerad hund som inte har specifika aktivitetsbehov som måste tillfredsställas. Den behöver inte valla, jaga eller träna avancerad dressyr för att leva harmoniskt. Den behöver dock god omvårdnad, sällskap och promenader. Grand danois är vänlig till sin natur, den vill ha kroppskontakt och kan ligga länge länge med huvudet i matte eller husses knä och låta sig bli klappad. Grand danois älskar att ligga i sängen gotta sig och tror gärna att den är en knähund.

När jag bara såg bilden så tänkte jag att det här stämmer inte ett dugg men efter att ha läst texten stämmer det nog inte så illa! Jag trodde jag skulle bli en liten långhårig tax eller pudel eller nåt. biggrin.gif
Rossi
Jag blev också engelsk bulldog men jag tycker ju inte direkt att beskrivningen stämmer in på mig! smile.gif Men så är det ju alltid när man bara har ett fåtal givna alternativ och måste välja ett oavsett om det stämmer in eller inte.
aurinko
Engelsk Bulldog blidde jag och dessa vovvar älskar jag biggrin.gif wub.gif
Tezzla
Jag blev:

Bullmastiff
Bullmastiffen är en muskulös och kraftig hund, stark utan att verka klumpig. Den skäller sällan och har inte så starka jaktinstinkter. Bullmastiffen kanske ser lite ruff ut, men det är inte en hund som är trolig att bita människor. Tvärtom så är bullmastiffen en fantastisk sällskapshund. Bullmastiffen har aldrig blivit använd i flock utan har alltid arbetat ensam. Detta gör att den har utvecklat en hög grad av självständighet. Denna självständighet gör att bullmastiffen har en stark självtillit och är väldigt trygg i sig själv. Bullmastiffen har ett mycket kärleksfullt lynne samtidigt som den är psykisk stark. I en familjesituation anpassar den sig lätt till familjens rytm. Den är inte så beroende av fasta rutiner. Bullmastiffen är glad och utåtvänd mot vuxna och barn och är en lugn och behärskad familjemedlem.
Snöflinga
Som förra gången blev jag en cocker spaniel biggrin.gif
aurinko
Bulldoggen är en cool livsnjutare av rang. Den ser tuff ut, men har inte riktigt koll på vilket skrämmande intryck den kan göra på såväl människa som andra hundar. Den börjar aldrig ett slagsmål, det behöver den inte. Tvärtom så förväntar den sig att alla är lika fredliga som sig själv. Bulldoggen lever under devisen "peace, love and understanding annars får du riktiga problem". Skulle den dock mot förmodan hamna i slagsmål är det bara ett som gäller; vinna eller dö. Många skulle nog kalla bulldoggen för den perfekta hunden, lugn och sansad. Den skäller nästan aldrig. Och sist men inte minst, en bulldog älskar att åka bil, tåg, båt eller flyg. Den är lättskött och behöver inte alltför mycket motion.

Men detta är jo beskrivning på mig själv ohmy.gif tongue.gif biggrin.gif
zwinto
Jaha, då får väl jag vara ensam om att bli en mops tongue.gif laugh.gif
Inte mig emot dem är riktigt gulliga wub.gif rolleyes.gif
SannaLasso
Bullmastiff. huh.gif
Ciczi
Blev en liten mops! wub.gif

Ciczi
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon