Full version: Jasminpandorea
Blue_Jean
Hej!
Förra sommaren frösådde jag Jasminpandorea (Pandorea jasminoides) och nu har jag en liten, fin planta. Betoningen ligger dock på liten, den har inte mer än 6-7 bladpar, och det är inte förrän nu den har börjat utveckla "de riktiga" karaktärsbladen. Den har heller inte förgrenat sig, men vill inte gärna toppa den ännu, när den är så liten.. vill inte gärna chansa smile.gif just nu har den sommarlov och står på en glasveranda i söderläge, där verkar den trivas bra.. normalt sett står den i norrfönster, borde kanske byta läge?

ville fråga om det är någon av er som har erfarenhet av denna växt? hur man får den att trivas så bra som möjligt osv...allt vad ni vet smile.gif fröna kom från Impecta, och där stod det att det är en krukväxt, så den kan ju inte gärna vara helt omöjlig att odla inomhus....unsure.gif

hoppas att någon kan hjälpa... wub.gif smile.gif
Blue_Jean
ingen som vet någonting om denna? unsure.gif
zaaritha
Enligt Google: odlas ute maj-sept.
Se´n i uppvärmt växthus, vintertid....
Kanske går att odla inomhus, stod ej nå´t om det, tyvärr.
Blue_Jean
tack för att du tog dig tid att googla! wub.gif tyvärr finns det inte så mycket mer info att hitta, verkar det som, så jag får prova mig fram helt enkelt..smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon