Full version: Enn sann saga.....
aurinko
Mina händer är i krig med varandra ! Den vänstra handen säger till den högra:DU ÄR SÅÅÅ LAT och den högra handen hojta tillbaka:VA;det är jo jag som ALLTID gör ALLTING;när har du någonsin gjort något mer än stoppat mat i munnen på den STORE LEDAREN och kolla nu som hon ser ut !!!
Den vänstra handen svarar:Pah;om det vore bara du som fick bestämma så skulle DEN STORE LEDAREN för alltid fastnat i sin skaparfåtölj och hela hemmet vore full av dockor,målningar,stenar,papper,glitter,färger..... .
Den högra handen fräser så att det sprutar:DEN STORE LEDAREN skulle jo dör om inte hon fick ha sina saker,hon lever inte av mat allena !!!

Nu kommer fötterna och lägger sig i bråket och säger drömmande: Uj uj uj vad vi längtar till tiden då vi fick vara i skogen och plocka blåbär,och bygga en koja;det var tider det ;numera får vi bara gå runt kvarterett och så ligga i den store ledares varma säng i timme efter timme:vi tycker att den store ledaren är så lat och riktigt dum !

Nu blev det äver fart på öron som ropade:förr i tiden ville den store ledaren lyssna på fågel sång om morgnarna och på stormarna och åskan,numera hör den store ledaren jo ingenting !

Och så kommer även ögonen och riktigt gråter en lååång klagosång om allt som de har gått miste om under de senaste månaderna:vi undrar så om den store ledaren tro att hon är redan död fastän vi alla lever jo;hon fattar bara inte hur bra hon har det som har oss alla !!!

Uj uj uj uj så dum som jag känner mig nu !!!!!
Mitt hjärta sjunger idag och fötterna sprittar av glädje, händerna är sams och vill fortsätta skapa mina textila tavlor och ögonen är vidöppna och ser på allt med entusiasm och öronen hör åter igen wub.gif smile.gif wub.gif
Jag vill tacka livet som har gett mig så mycket wub.gif wub.gif wub.gif !!!
aurinko
Nu sitter hjärtat i halsen:dottern Kalinsi är på akuten efter att hon ramlade ihop när hon fick hemskt ont i hjärta området sad.gif
Hon hämtades med Ambulance.

Har fått prata med henne för en stund sedan;hon har fortfarande ont men EKG visar inget,de tror att de kan vara lungorna men ingen läkare har undersökt henne ännu:det ät lååång vänte tid på akuten idag.

Uj uj uj så jag saknar henne och är orolig med hjärtat i halsen som sagt var.
Anki på Öland
Håller tummarna för att det är värmen som spelar henne ett spratt och att hon piggnar på sig fort!
Anki
aurinko
CITAT (Anki på Öland @ 24-07-2006, 22:13)
Håller tummarna för att det är värmen som spelar henne ett spratt och att hon piggnar på sig fort!
Anki

Tack gulledig wub.gif!
aurinko
Ännu har inte Kalinsi kommit hem och jag vågar knappt gå och lägga mig men det måste jag eftersom jag börjar bli så trött sååå att mina ögon går snart i kors.
aurinko
För det första så är Kalinsi hemma och mår bättre nu wub.gif!

Sen vill jag berätta att mina ögon är mycket mycket glada och har nog aldrig upplevt världen så ljuvligt vacker som idag wub.gif !
Det är som att mörka hinnor har försvunnit från mina ögon och nu kan jag åter igen se allt underbart och vackert som finns här alldeles in till mig:i naturen, villaträdgårdar, hemma hos mig själv etc....
aurinko
Idag talar min mage om att någonting gör ont i mina tankar och halsen har fått en klump sad.gif Men detta går förrhoppningsvist snart över!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon