Mina händer är i krig med varandra ! Den vänstra handen säger till den högra:DU ÄR SÅÅÅ LAT och den högra handen hojta tillbaka:VA;det är jo jag som ALLTID gör ALLTING;när har du någonsin gjort något mer än stoppat mat i munnen på den STORE LEDAREN och kolla nu som hon ser ut !!!
Den vänstra handen svarar:Pah;om det vore bara du som fick bestämma så skulle DEN STORE LEDAREN för alltid fastnat i sin skaparfåtölj och hela hemmet vore full av dockor,målningar,stenar,papper,glitter,färger..... .
Den högra handen fräser så att det sprutar:DEN STORE LEDAREN skulle jo dör om inte hon fick ha sina saker,hon lever inte av mat allena !!!
Nu kommer fötterna och lägger sig i bråket och säger drömmande: Uj uj uj vad vi längtar till tiden då vi fick vara i skogen och plocka blåbär,och bygga en koja;det var tider det ;numera får vi bara gå runt kvarterett och så ligga i den store ledares varma säng i timme efter timme:vi tycker att den store ledaren är så lat och riktigt dum !
Nu blev det äver fart på öron som ropade:förr i tiden ville den store ledaren lyssna på fågel sång om morgnarna och på stormarna och åskan,numera hör den store ledaren jo ingenting !
Och så kommer även ögonen och riktigt gråter en lååång klagosång om allt som de har gått miste om under de senaste månaderna:vi undrar så om den store ledaren tro att hon är redan död fastän vi alla lever jo;hon fattar bara inte hur bra hon har det som har oss alla !!!
Uj uj uj uj så dum som jag känner mig nu !!!!!