Full version: Potatisblomma
Eva St
Försökt få igång min Potatisblomma som jag haft i många år men den ger inte ett livstecken ifrån sig. Tog fram den samtidigt med Änglatrumpeter, Afrikas Lilja mm. mm och allt har kommit igång jättefint utom denna Potatisblomma. Visst borde den visat ett livstecken nu eller ska jag ge den ett tag till innan jag skippar den.
Eva St
Eivor E på Väddö
Hej Eva.
Jag var flera gånger på väg att kasta min solanum. jag skulle bara vänta lite till och kolla om det fanns något liv i rötterna. Och så efter mer än en månad, när jag äntligen kom mig för att lyfta upp jordklumpen, då fanns det gröna skott vid roten. Nu har jag lindat de nya skotten runt den gamla stammen, coh tänker låta dem komma upp i höjd med förra årets. Likadant var det med eldkronan, jag trodde den var helt död.
Om din ändå visar sig vara död, kan du få sticklingar av mig om du vill ha, tillsammans med hässleklockan.
Eva St
Toppen, då är kanske inte hoppet ute än jag avvaktar lite till och kollar sedan rötterna får vi se annars vore det jättesnällt om jag kunde få sticklingar av dig
Eva St
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon