Killensomvillhagrönafingrar
24-07-2006, 12:46
Då jag inte vet hur ert hus ser ut så kan jag bara ge råd om vad jag tycker är fint till vårt
Jag har två alternativ som jag tycker om.
1. åk till metallaffär och köpt en plåt. Lägg plåten på en billig spånskiva och såga ut ett träd i lagom storlek.
På baksidan av plåten limmaroch skuvar du sedan fast fäste för regel som håller plåten stadig.
Plåten i sig kan man välja efter tycke och smak Ex högpolerad alumiunum (blir snyggt grå efter ett par år, Järn (blir snyggt rostigt efter ett tag) Durkplåt (modern rätt extremt tillsammant med vackra blommor)
2. 4,5*45 reglar liggande med 4,5 cm luft mellan. Stamt och mycket tjusigt, eventuellt kan man efter att man monterat den såga den till en lite mjukare form för att få en mer organisk form.
Obs måla inte då det blir ursvårt att någonsin måla om den när den väl är täckt med växter. Ett snyggt alternativ är att använda järvitriol och få ett visst skydd samt en snygg grå kulör.
Skall du använda järnvitriol bör du bygga den i tryckimpregnerat, bygga den så snart som möjligt och ställa ut den i solen och vind till våren.
Sedan kan du järnvitriola den och få en fin kulör.
Hoppar du över att låta virket torka och få lite stryk kommer järnvitriolen inte färga jämt och troligtvis bli få fläckig och grön brun kulör.