Full version: Jobbigt i värmen
TantGredelin
Här har det bara regnat en enda gång i juli och det är värmerekord den ena dagen efter den andra. När ska jag orka klippa karaganhäcken och förbereda den nya rosenrabatten? Alla trädgårdsambitioner för semestern som faller platt när det inte blir svalt förrän efter nio på kvällen. Och då är jag trött och det är en massa mygg och kanske en bra film på TV. Förstår ni? Det blir inget av. Snart är semestern slut och den perfekta trädgården förblir en dröm och en plan. Igen.
sad.gif
aurinko
Du skall få se att drömmen din förverkligas en dag!
kerstin z5-6
men varför gräva nu ?? Alla plantskolor av rang har stängt -och av en bra anledning -rosor gillar tex inte att planteras nu alls-
Det kommer fina glasklara dagar i slutet av augusti och hela september -även om det bara är helgerna så hinner man massor då smile.gif
kristerh
CITAT (kerstin z5-6 @ 24-07-2006, 19:59)
men varför gräva nu ?? Alla plantskolor av rang har stängt

av rang wink.gif hmm tycker alla plantskolor här i stockholm har öppet, men de brukar ha rea på perenner så det är läge för fyndjakt.
mulle
Det är nu man ska sitta som tjuren Ferdinand - under sitt favoritträd och bara njuta av alla underbara blommor!
wub.gif
Mulle
Maggan H
Tänk på värmen senare i höst-då du kanske står i vätan och ösregnet, hängandes över spaden för att du inte orkar gräva den blöta, svårarbetade jorden, med lera upp över öronen biggrin.gif -då önskar du nog att det var varmt och soligt igen.... laugh.gif Nä, skämt åsido, visst är det skönt med värme - i lagom dos - men nu verkar alla snart vilja gå i ide för att slippa undan. Och alla ni som har semester - gläds att ni är lediga och kan sitta i skuggan med en bra bok - ni kan ägna mig en liten tanke som stressar runt bland spisar och diskmaskiner i ett storkök... sad.gif
lilla mamma
inte så kul att vara personlig assistent åt någon som älskar värmen och solsken. jag hatar denna värmen men måste ju sköta jobbet precis som du Margareta. Jo du margareta, ville du ha krollijelöken jag lovade förra året?
Maggan H
CITAT (lilla mamma @ 27-07-2006, 12:26)
inte så kul att vara personlig assistent åt någon som älskar värmen och solsken. jag hatar denna värmen men måste ju sköta jobbet precis som du Margareta. Jo du margareta, ville du ha krollijelöken jag lovade förra året?

Jadå det ville jag och jag fick den med, i höstas! wub.gif Och den har blommat med en blomma! biggrin.gif
lilla mamma
jag trodde inte att du fått den. huh.gif
ÅsaF
Själv undrar jag vart alla myggor tagit vägen i sommar. Man ser ju bara flugor och humlor. Inte för att man ska klaga men lite märkligt är det. tongue.gif
Snöflinga
Det har väl varit för varmt och torrt ... inga vattenpölar för mygglarverna att kläckas i rolleyes.gif
seriös
Hej!
Något jag märkt är att mina 3 katter inte har haft någon fästing på sig på flera veckor måste bero på denna värme tror jag så det är ju jättebra tycker fästingar är så äckliga biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon