Full version: Spindlar i akavarier?
aurinko
Nu undrar jag om man kan ha spindlar i akvarier eller vad skulle ett spindel hus i sådana fall heter?
Piccante
När man har spindlar, ödlor och annat i "akvarier" så brukar man kalla det för terrarium. Det kommer väl från terra= jord jmf aqua= vatten vilket gett namnet akvarium.
aurinko
CITAT (Leocarpus @ 24-07-2006, 13:29)
När man har spindlar, ödlor och annat i "akvarier" så brukar man kalla det för terrarium. Det kommer väl från terra= jord jmf aqua= vatten vilket gett namnet akvarium.

Tack!

Visst kan jag ha ett sådant terrarium med spindlar fastän jag har 4 hundar?
Whiskuchi
CITAT (aurinko @ 24-07-2006, 13:38)

Tack!

Jadå, förutsatt att hundarna inte drar ner det i golvet wink.gif
aurinko
CITAT (Whiskuchi @ 24-07-2006, 14:24)
CITAT (aurinko @ 24-07-2006, 13:38)

Tack!

Jadå, förutsatt att hundarna inte drar ner det i golvet wink.gif

Bra;då kan jag skaffar spindlar en dag i framtiden.
ÅsaF
Å hugaligen så läbbigt. Räkna med att få färre gäster på besök. wink.gif
aurinko
CITAT (ÅsaF @ 27-07-2006, 19:31)
Å hugaligen så läbbigt. Räkna med att få färre gäster på besök. wink.gif

Hi hi;då behöver jag inte vara rädd för arga odlaiter tongue.gif biggrin.gif laugh.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon