Drivrutiner etc till telefoner är ett sant helvete. Ofta är de undanskuffade nånstans långt nere i operatörernas eller tillverkarnas hemsidor.
Jag tror det är en medveten strategi, ju färre folk som får tag i drivrutiner etc, desto färre supportsamtal blir det att ombesörja. Tror det är därför man så ofta får paketerbjudanden som inkluderar mobil-kort till laptops, trots att de flesta redan har en telefon som funkar utmärkt att internetta med. Orsaken är då att det är enklare för operatören om folk bara pluggar in ett kort och en CD än om operatören ska ge support till 123 olika telefonmodeller. På samma sätt vill inte tillverkaren ge support till 123 olika operatörer. Hm, nu spårar jag ur. Men det jag menar är att det var svårt att hitta programvaran till min NEC (med Tre som operatör). Till slut hittade jag den. Men när jag nu vill internetta med, tja, Comviq, så vill Comviq att jag istället tar deras dyra paket som inkluderar ett kort till en laptop. Jag har ingen laptop. Nåja, bäst att återgå till maten, känner att jag har för lite energi i knoppen