Full version: Tips på bad
netaave
Vi ska åka till Oskarshamn på fredag, gubben och jag. Det ska ju bli varmt har dom lovat, så nu vill jag ha tips om bad från Katrineholmstrakten och neråt.
Dom ska ligga så man bara kan åka av 55:an eller E22:an, inte flera km bort.
anna_rispan
Djulöbadet i Katrineholm.

Det är skyltat vid vägen. 55 alltså

Djulöbadet. Djulö herrgård.
Vid badet finns camping, minigolf, kiosk/kafé.
O på promenad avstånd Djulö herrgård med kafé. Tydligen har de kakbuffé, men har inte provat den så jag vet inte om den är något att ha.

Ja, kanske skulle nämna att badplatsen är bra också. :-) Lite sandstrand, bryggor, gräsmattor att sitta o sola på.
netaave
Blev rekommenderade det badet av en släkting så där har vi planerat att luncha i morgon.
cosmos
Fast om ni skulle kunna tänka er en liten omväg när ni nästan är framme så finns ju Lysingsbadet i Västervik!
Och sen i Oskarshamn...men det vet du säkert;Havsslätt och Gunnarsö!
Att bada i Gunnarsö...längst där ute där man har Blå Jungfrun framför sej..det är så underbart! wub.gif wub.gif wub.gif
anna_rispan
CITAT (netaave @ 27-07-2006, 19:03)
Blev rekommenderade det badet av en släkting så där har vi planerat att luncha i morgon.

vad kul! hoppas att ni får en trevlig resa!
netaave
CITAT (cosmos @ 27-07-2006, 19:19)
Fast om ni skulle kunna tänka er en liten omväg när ni nästan är framme så finns ju Lysingsbadet i Västervik!
Och sen i Oskarshamn...men det vet du säkert;Havsslätt och Gunnarsö!
Att bada i Gunnarsö...längst där ute där man har Blå Jungfrun framför sej..det är så underbart! wub.gif wub.gif wub.gif

Det badet ligger lite för nära resmålet för en rast, dessutom är det en ganska lång omväg.
Baden i O-hamn lär vi besöka i synnerhet det dom bor granne med. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon