Vi ska åka till Oskarshamn på fredag, gubben och jag. Det ska ju bli varmt har dom lovat, så nu vill jag ha tips om bad från Katrineholmstrakten och neråt. Dom ska ligga så man bara kan åka av 55:an eller E22:an, inte flera km bort.
anna_rispan
26-07-2006, 07:12
Djulöbadet i Katrineholm.
Det är skyltat vid vägen. 55 alltså
Djulöbadet. Djulö herrgård. Vid badet finns camping, minigolf, kiosk/kafé. O på promenad avstånd Djulö herrgård med kafé. Tydligen har de kakbuffé, men har inte provat den så jag vet inte om den är något att ha.
Ja, kanske skulle nämna att badplatsen är bra också. :-) Lite sandstrand, bryggor, gräsmattor att sitta o sola på.
netaave
27-07-2006, 18:03
Blev rekommenderade det badet av en släkting så där har vi planerat att luncha i morgon.
cosmos
27-07-2006, 18:19
Fast om ni skulle kunna tänka er en liten omväg när ni nästan är framme så finns ju Lysingsbadet i Västervik! Och sen i Oskarshamn...men det vet du säkert;Havsslätt och Gunnarsö! Att bada i Gunnarsö...längst där ute där man har Blå Jungfrun framför sej..det är så underbart!
anna_rispan
27-07-2006, 20:01
CITAT (netaave @ 27-07-2006, 19:03)
Blev rekommenderade det badet av en släkting så där har vi planerat att luncha i morgon.
vad kul! hoppas att ni får en trevlig resa!
netaave
27-07-2006, 23:38
CITAT (cosmos @ 27-07-2006, 19:19)
Fast om ni skulle kunna tänka er en liten omväg när ni nästan är framme så finns ju Lysingsbadet i Västervik! Och sen i Oskarshamn...men det vet du säkert;Havsslätt och Gunnarsö! Att bada i Gunnarsö...längst där ute där man har Blå Jungfrun framför sej..det är så underbart!
Det badet ligger lite för nära resmålet för en rast, dessutom är det en ganska lång omväg. Baden i O-hamn lär vi besöka i synnerhet det dom bor granne med.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.