mittas
I söndags duscha ja mina stora änglatrumpet med kallt vatten, harhaft larver på dom, plockar varje dag ibland flera gånger om dagen, så nu duscha ja dom och i mån morse så vardet så mycket små små gröna laver så de var inte klokt, bara över natten ja blir tokig snart mad.gif
Tror de är fjärilar som lägger ägg, ibland hittar ja massor med små små ägg under bladen dessa tar ja bort, vad ska ja göra för att bli av med detta
tacksam för svar och hjälp
rosita
Jag hade samma problem förra sommaren, men fick till sist någorlunda bukt med det. I år blev det ännu värre, både äggsamlingar, pyttesmå och stora larver! mad.gif mad.gif mad.gif Bladen är fulla med hål och gulnar och faller av!
Så i går tröttnade jag på eländet och tog helt sonika upp plantan ur krukan och stoppade ner den i trädgårdstunnan! sad.gif sad.gif sad.gif Nu får det vara nog, jag tror aldrig att jag kommer att skaffa änglar igen! blink.gif
mittas
Hej
Detta har ja tänkt många gånger, hade faktiskt 7 eller 8 som ja övervintrat men 3 slängde ja. Vet du om man ska toppar dom något när dom börjar växa, blommningen kommer ju inte igång förrän dom bildat s.k Y, det är endast 1 av dessa 5 som har knopp.

skulle visat en bild på dom från i fjol men ja vet ej hur man gör
wacko.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon