Christa
Vilken typ av plastfolie är det man skall ha på insidan av pallkragarna? Jag skall prova för första gången. Den skall ju vara någorlunda beständig samtidigt som den inte skall avge olämpliga ämnen till jorden. Var sälje de sådan plast? Alltså i vilken typ av affär.
noora
Jag skulle antingen återanvända plasten från jordsäckarna (det blir ju en hel del om man köper jorden på säck, och den plasten borde ju vara okej) eller fråga i närmsta trädgårdsbutik, stormarknad eller annan stor butik med trädgårdsavdelning efter potatisplast eller något liknande. Potatisplasten används vanligtvis för att täcka potatisodlingar.
Maria i Helsingborg
Byggplast är det vi använder. Inhandlat på byggvaruhus.
Betty
Jag med använder vanlig byggplast. smile.gif
noora
Ska jag vara ärlig så använder jag också byggplast smile.gif Men om man är rädd för gifter i plasten kan man ta plast som är avsedd för odling eller plasten från jordsäckarna.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon