Full version: Igelkott
mittas
Hej
Fick tips om att lägga min fråga här.
rolleyes.gif

I höstas byggde en igelkott bo ibland våra rhodedenderon, hade tänkt att flytta dom, gick nu ej att göra detta sad.gif
Nu undrar ja om de går att flytta boet, har ej haft nån igelkott där sen parningen i våras, behöver bara flytta de en halv meter ungefär.
Tacksam för svar biggrin.gif
Diabolique
Jag har svarat i den andra tråden i småprat.
Men gör det här ändå...

Oavsett om du flyttar boet eller ej så kan igelkotten mycket väl välja ett nytt bo i framtiden. De byter gärna bo. Om den ändå inte är där nu så är det helt enkelt inte kottens bo just nu. Det är inte omöjligt att den kommer vilja bo där du vill framöver. Men de brukar inte bo på samma ställe hela tiden.

Flytta på du bara! smile.gif
FixaIgenväxtTrädgård
hej, du får inte flytta igelkottarna, men det oanvända boet går bra att ta bort. Ha dem gärna kvar, de käkar sniglar och krypande insekter. Om de gör skada kontakta djurrättsorganisationen, de kan ha någon med tillstånd att flytta vilda djur. /Kotte
mittas
Hej
Jag vill gärna ha dom kvar rolleyes.gif det var därför som ja tänkte att man kanske kunde göra ett litet bo eller nått till han/hon som har byggt i mina blommor, ja har bara tänkt att flytta det nån halvmeter.
Mvh catarina
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon