Betty
Jag tycker att det är ovanligt mycket ohyra av alla möjliga slag denna sommar. Häggspinnmalar, bladlöss i drivor, klematisbladsteklar, aklejbladsteklar och diverse andra larver och småkryp som alla suger och tuggar i sig glupskt av allt som min lilla trädgård kan tänkas ha att bjuda på. Senaste tillskottet i samlingen av olika äckelpäckel upptäcktes i morse, ett gäng röda bladlöss knallar omkring på en vallmofrökapsel... huh.gif
melissa
Ja du, verkar som alla tar sig rätten att leva sina liv! smile.gif
Bara att acceptera och hjälpa där man kan wub.gif
Ha en fortsatt trevlig sommar!

MVH,
Melissa
Betty
CITAT (melissa @ 27-07-2006, 02:15)
Bara att acceptera och hjälpa där man kan wub.gif

Har svårt att acceptera alla dessa små odjur, blomsprutan med såpvatten står ständigt sprutklar... tongue.gif
kristerh
Jag hade oxså drivor av bladlöss tidigare, men bestämde mig för att avvakta naturlig hjälp, och den kom iform av blomflugor, jag har aldrig sett sådana mängder blomflugor som iår, och inte en enda lus kan jag hitta längre rolleyes.gif
Margith
Jag håller med dig Betty, det här är verkligen ett ohyre-år sad.gif
Nu har du dessutom lärt mig att det finns RÖDA bladlöss också, jag som bara häromåret insåg att bladlöss kan vara svarta och inte bara gröna wacko.gif
Tar äckel-päcklena aldrig slut?? blink.gif
Tezzla
Har det med värmen och torkan att göra tro? Eller beror det på helt andra saker när det blir "invasion" av ohyra?
Limeblossom
Jag hatar bladlöss! Och som sagt i år är dom verkligen överallt...*suck*
Lemonne
Vi kan tacka den långa, snötäckta vintern för all ohyra, de har levt gott där under snötäcket unsure.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon