Vad kan problemmet vara om det inte kommer gurkor på mina plantor men massor på mina tomater? jag har förskt hjälpa dem med pensel, fast jag ser ingen skillnad på han och honblommor så jag duttar runt på alla blommor.
Varför är mina chillipepar/pakrikoplantor ljusgröna på vissa ställen i växthuset om mörkgröna på andra ställen?
Skulle vara mycket tacksam för svar, för jag har ingen anning om vad jag håller på med...
Karin M i zon 5-6
28-07-2006, 08:46
Hej!
Det kan kanske bero på att du, när du planterade gurkorna, satte dem för djupt. Jag har hört att man inte ska sätta gurkor så djupt att "knölarna" som finns/bildas på stammen längst ner hamnar under jord. De ska alltså vara ovan jord, kort och gott! Vad tror du om det? Kan det vara en förklaring i ditt fall?!
Hälsningar Karin
Lady Hamilton
28-07-2006, 08:49
CITAT (Anic @ 26-07-2006, 14:30)
...... fast jag ser ingen skillnad på han och honblommor så jag duttar runt på alla blommor...........
Hon blommorna har en "frukt" bakom blomman vilket inte han blommorna har
Jag såg inga knölar, varken ovan eller under jorden, när jag petade bort jord hittade jag bara rötter, jag kan inte komma ihåg att jag någonsin sett knölar på stammen...
Jag hittade något som skulle kunna vara en gurka på väg fram, den var en centimeter och helt knotrig, kan det vara en gurka?
Lady Hamilton
28-07-2006, 15:34
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.