Full version: jippi
Alexander-VG-zon3
heeeejsan
är hos mina föräldras hus nu å kolla kolla vad som syns i himlen STORA STORA svarta å mörka moln
hooppas hoppas regn å åska .
var tvungen för ne ny tråd
så glad hoppas det skaåska å regna

det är mörkare längre bort men ändå tillräckligt för mig
Alexander-VG-zon3
nån snäll person här inne har dansat ordentligt .
hoopas hoppas det ska regna wub.gif

träen börjar att vaja nu när vinden kom å tempen har sjunkit två grader å dom mörka molnen omger huste alla sidor utom väst där solen skiner än i mitten .

hoppas hoopasdet ska regna
Pirum
Underbara moln! Kom hit!
Alexander-VG-zon3
CITAT (Pirum @ 26-07-2006, 18:48)
Underbara moln! Kom hit!

jag hadde rätt det smäller å blixtra som bara den . såg blixetn slå ner
hej då nus tänger jag av datorn
Alexander-VG-zon3
wow vilken uppvisning det smäller än men länge bort nu .
men det började blåsa slätt inte tråde jag det skulle bli storm vilka kastvindar . slåg iväg alla mina krukväxter där ute å jag trode vårt tulpanträd skulle bli av med sina grenar . å regnet bara slågner å haglade gjorde det medfvilket åskregn undra om mitt paradisträd lever om bladen är kvar . å det blixtarde not enomrnt stora å breda blixtrar å det vibrerade överallt å smällde å lätt , tempen sjunk ända ner till 20c från 33c . är helt uppspelt å glad kändes som om det kom enliter med vatten som bara slågner . å nu skiner solen på nytt å allt känns så frikst wub.gif
Alexander-VG-zon3
bilder
är helt uppspelt

dom här två bilderna är bara början sen kunde man inte vara ute mer

denna bild var närr allt var slut över mig ,å dom vindarna slungade inprincip iväg nästan alla mina krukväxter , undra hur det ser ut hos mina andra krukväxter som jag inte har här
aurinko
När det regnar och åskan dundrar så är jag fastklistrad vid fönstret och beundrar det magnifika skådespelet!
Lady Hamilton
ohmy.gif huh.gif Hur har det gått med dina växter flaxx??
Hoppas att de inte är allt för mycket som är förstört wub.gif
Eva i Skåne
Dom där molnen såg jag också igår kväll och hoppades att vi skulle få lite väta i Höör, men icke. Här är det fortfarande egen vattning som gäller.

Det värsta med sådana häftiga skurar är ju just att de kan förstöra så mycket sad.gif Hur gick det hemma Flaxss?
Alexander-VG-zon3
hemma gick det bra där hadde inte blåst alls eller regnat så mycket heller bara åskat .
sen hos mina föräldras hus har jag kvar ca10-15krukor kvar å där det var oväder . så klarde sig allt utom några hoyor som blev skadat å paradisträdet tappade en del gammlablad så ingen större skada där heller . fast nästan all blåsteomkull men blev bara lerit av regnet å växterna trillade ur krukorna .

men det var roligt var helt uppspelt under hela tiden å kollade på det .
fast jag vet inte om regnet hjälpte naturen så mycket som träd å buskar mest gräset å sånt markväxande .

wub.gif
oj så stav fle ska vara lätt inte slätt
Rossi
Och jag väntar fortfarande på regnet ..... Inte en droppe på jag vet inte när .
Orcus
Åskväder blev det här hos oss också, höll på i flera timmar, bränder lite överallt :/
magnifika blixtar var det så vi satt utan lampor och kollade ut genom köksfönstret över bergen, kom på när jag hade lagt mig att jag skulle ju tagit fram kameran och stativet och fotat, men men.... sad.gif

så här skriver lokala tidningen om "vårat" åskväder -> http://www.ljusnan.se/article.jsp?article=13801
Alexander-VG-zon3
CITAT (Orcus @ 28-07-2006, 09:36)
Åskväder blev det här hos oss också, höll på i flera timmar, bränder lite överallt :/
magnifika blixtar var det så vi satt utan lampor och kollade ut genom köksfönstret över bergen, kom på när jag hade lagt mig att jag skulle ju tagit fram kameran och stativet och fotat, men men.... sad.gif

så här skriver lokala tidningen om "vårat" åskväder -> http://www.ljusnan.se/article.jsp?article=13801

har var det kort i intesivt kändes det som jätte många blixtar å bred med .
hemsk att dte börjar brinna sådär .
å här regnar nu igen vad bra wub.gif
Gurkan
Här faller ett stilla ljummet sommarregn men svalkan uteblir, tvärt om, det är varmt och fuktigt så det dryper överallt ... lungorna känns så små när luften är så här fuktig.

Men ändå, skönt att det regnar.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Gurkan @ 28-07-2006, 14:16)
Här faller ett stilla ljummet sommarregn men svalkan uteblir, tvärt om, det är varmt och fuktigt så det dryper överallt ... lungorna känns så små när luften är så här fuktig.

Men ändå, skönt att det regnar.

här regnar det lätt till regn . ca 21c så jag tycker dte är svalt ute nu hppas dte regnar hela dan

nu äserregnet ner här inte lätt utan öss wub.gif
plussidan
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon