Zanna
I dag har jag varit på auktion hela 7 timmar! Det var jätte kul men nu är jag trött. Mina inköp blev några tavlor och en kopparbalja (insats från en tvättbalja eller liknande.

Jag har försökt leta lite efter information om en av konstnärerna, inte för att jag misstänker att det är värdefull konst utan för att det vore kul att veta lite om den som målat. En av konstnärerna heter/hette Tullia Nilsson och det står Vingåker på dem.

Är det möjligtvis någon här som känner till vart man kan hitta information eller kanske känner till konstnären. Det står inget årtal men av ramen skulle jag tro att det kanske är 50-60 tal.
Gaia
Jag slog i Natur & Kulturs Stora Konstnärslexikon men hittade ingenting tyvärr. Inte heller på nätet. Kanske en väldigt lokal konstnär?
anna_rispan
Prova att ringa till Vingåkers kommun och fråga efter chefen för kulturförvaltning. Du kan ju ha tur och det är ett namn de stött på i smaband med arbetet runt slottet och utställningar eller att de kanske känner till namnet ändå. Om hon har levt i Vingåker borde det finnas någon som minns för det är en liten kommun.

Lycka till!
Zanna
Tack för svaren! Jag har fått en träff via Internet så jag ska försöka gå vidare den vägen. Om det inte fungerar ska jag kontakta kulturförvaltningen i Vingåker.

Ha en fortsatt trevlig sommar!
myskmadra
Det finns för övrigt ett litet slott i Vingåker där de har konstutställning varje sommar.
anna_rispan
www.vingaker.se
Zanna
Tack igen för tipsen! Jag har kollat in Vingåkers hemsida, det får bli en resa förbi där nästa sommar.
Kjellepelle
Hej, det finns en med detta namnet i Löttorp på Öland enligt Eniro. Kan ju vara någon annan också förstås.
anna_rispan
CITAT (Zanna @ 28-07-2006, 17:13)
Tack igen för tipsen! Jag har kollat in Vingåkers hemsida, det får bli en resa förbi där nästa sommar.

vill du ha lite extra tips när du ska dit så hör av dig.

jag kan rekommendera ett konditori bland annat....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon