Full version: Hjälp med miniros
storm
Hjälp!jag fick en miniros av min sambo i våras som jag har planterat ut på våran kolonilott det verkade som den trivdes den växte och började sätta knopp men vad händer med knopparna, när dom börjar slå ut så torkar dom ,inte helt men kanterna är jätte fula på själva blommbladen jag vattnar men Nej.Är det någon som kan begipa vad det är för fel,jag vill ju så hemskt gärna se den blomma på riktigt,vore hemskt tacksam för svar. huh.gif
kerstin z5-6
Det verkar vara ett rostår på de små rosorna i år , bladen blir bruna och fula -Ta bort och släng alla angripna blad, fortsätt vattna -förhoppningsvis kommer den att ta sig när vädret blir svalare och täcker du den i höst kan den klara sig till nästa vår
Anki V
Så här ser min "miniros" som jag köpte på COOP forum förra sommaren ut laugh.gif tillsammans med lavendel.

Bilden är lite dålig eftersom det regnar ikväll rolleyes.gif och jag får inte bort reflexerna efter blixten wink.gif wink.gif

Jag kupade upp jord i höstas och täckte med granris i våras precis som för de andra rosorna. Rosen är lika mini i år men har mörkare i färgen

/Anki
storm
åå vad spännande, jag längtar att mina blir så fina med , dom var ju gula när jag fick dom men jag anar lite orange i de torra ,Men jag har nu följt Kerstins råd och tagit bort allt tort och hoppas på att rosen kommer igen. rolleyes.gif
kerstin z5-6
Glöm inte att vattna mycket ! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon