Idag dök det först upp en stor mängd smEsvarta insekter, 1-2 mm långa som bara ser ut som smEstreck. De är överallt, ute inne, pEväggar, pEfönster och pEoss.
Sedan kom nyckelpigeinvasionen. De flyger in i trädgården i tusental och är överallt, i gräset, i träden, pEoss, i barnens pool och blir bara fler och fler!!!! Är det vanligt att det blir sE Vet någon vad det beror pE
Gurkan
27-07-2006, 13:50
Olika insekter svärmar väl vid olika tid, då brukar dom komma alla på en gång. Dom försvinner i regel lika fort som dom dök upp.
Inte mycket nyckelpigor här men desto mer andra små flygande kryp ... speciellt på kvällen, speciellt runt min sänglampa verkar dom gilla att flaxa. Det jag har i överflöd just nu är vanliga flugor och Guldögonsländor, men Guldögonens larver är lika flitiga bladlusätare som nyckelpigorna och deras larver så dom är trots allt välkommna ... men i mitt sovrum gör dom ju inte mycket nytta. Dom där små svarta "strecken" har jag här också men jag vet inte vad det är, dom verkar inte göra nån skada ... men irriterande när dom är överallt.
Gossen Ruda
27-07-2006, 16:14
Småstrecken brukar vara trips.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.