malin72
gör nu en egen tråd för att göra det lite lättare smile.gif
vad kan detta vara suddig bild men kan det vara malva eller??? alla mina sommar malvor försvann kan det vara en ??? unsure.gif

och denna har aldrig blommat satt fel förut och jag planterade om den för någon månad sedan nu blommar den det är en iris kan vara från odla vet ej men vad kan den heta???? unsure.gif
Maggan H
Den översta är en Malva rolleyes.gif
malin72
tack!!!! vad roligt smile.gif lite fel plats men iallafall en
malin72
här kommer ett par andra rolleyes.gif ...den här vet jag ej men jag tycker att den liknar en som jag hade förra året som hade rosa blommor intill stammen överallt men jag vet inte vad det var, kan vara ogräs

och sen denna som jag nästan är säker på men behöver lite stöd smile.gif smile.gif jag tror att det ska vara hösanemone för det satte jag ut i höstas lite var stanns....men jag ska skicka till en här på forumet så jag måste vara säker tongue.gif

här är en bild på anemonen visst är det väl samma unsure.gif
kristerh
Visst är det en höstanemon, den andra kan jag inte wink.gif
malin72
tack tack smile.gif
zaaritha
"överst"= balsamin? wub.gif
malin72
CITAT (zaaritha @ 28-07-2006, 23:26)
"överst"= balsamin? wub.gif

jag vet inte kommer inte ihåg hur blommorna såg ut unsure.gif vi får se om ett tag tar nya bilder snart...tack för svar

men jag känner igen namnet wink.gif
kerstin z5-6
Irisen ser ut som Butter and Sugar
malin72
tack Kerstin finns det många sorters gula??? unsure.gif jag visste ju inte att jag hade den för jag flyttade den och det var första gången den blommade...har bara suttit fel och varit blad dom andra åren så det var roligt att det kom 1 iallafall...kommer den från odla tro wink.gif
kerstin z5-6
har den breda ,men gräsliknande blad är det troligen den, I sibirica Buttar and ...
Annars finns många gula iris ja
malin72
så här såg bladen ut när jag hade den på fråga vad det var innan jag flyttade den

så det är nog nån vanlig sort jag hittat någonstans smile.gif
kerstin z5-6
Ja det är en Iris sibirica
malin72
CITAT (kerstin z5-6 @ 29-07-2006, 12:46)
Ja det är en Iris sibirica

är det åh vad roligt att få namn på den TACK Kerstin!!!!!!! smile.gif
malin72
jaha och vad är detta då unsure.gif unsure.gif

kan det vara aster????
och det här vad är det (bollarna)

det är INTE klöver som det ser ut på dom suddiga bilderna
malin72
en ny blid på "bollarna" vet någon vad det kan vara????
malin72
ingen som kan gissa ens???? unsure.gif unsure.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon