amaira
Att komma på inkallning är kanske grund-dressyr när det gäller hundar, men för flugor är det lite mer avancerat. (om det inte gäller vanliga husflugor förstås, som behöver lära sig kommandot "försvinn!" istället. rolleyes.gif )

Denna vackra hane av arten Volucella pellucens är vanligtvis ganska skygg för människor. Han är till vardags en fredlig typ, som helst luktar på blommor, precis som Ferdinand.

Jag visar en bildserie av hur han - på mitt kommando förstås (!!) - kommer inflygande från skogen, för att sätta sig på min hand. Eller snarare på min tumme, eftersom jag har tumme med flugor.

Med den andra handen fotar jag.

Tror jag ska starta flug-cirkus. Finns det loppcirkusar kan det väl finnas flugcirkusar.
Berith
Ja vad ska man säga...? unsure.gif Förut trodde jag mej om att kunna massor med ord men när jag ser dina bilder förstår jag att jag bara kan några få. Jag får försöka hitta på några egna ord som ska gälla enbart för dina bilder, amaira.

Tills jag kommer på några andra får fantastiskt och otroligt och härligt duga så länge. wub.gif
Gillan
wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif
Finns inget annat att tillägga smile.gif
cic
CITAT (Berith @ 28-07-2006, 10:20)
Ja vad ska man säga...?  :unsure:  Förut trodde jag mej om att kunna massor med ord men när jag ser dina bilder förstår jag att jag bara kan några få. Jag får försöka hitta på några egna ord som ska gälla enbart för dina bilder, amaira.

Tills jag kommer på några andra får fantastiskt och otroligt och härligt duga så länge.  :wub:

Hear hear.

wub.gif
aurinko
Fullständigt underbart wub.gif wub.gif wub.gif !
Snöflinga
Jag bara applåderar tongue.gif
zaaritha
Fantastiskt!
mulle
laugh.gif wub.gif
Kan du inte träna på mördarsniglar och skadeinsekter också...
Och bli som råttfångaren från Hameln!
Mulle
*Felix matte*

men jag undrar... kommer de verkligen på din inkallning? unsure.gif tongue.gif
amaira
CITAT (Felix matte @ 30-07-2006, 23:13)
men jag undrar... kommer de verkligen på din inkallning? unsure.gif  :P

Men snälla Agneta! Det vet du väl att fotografier aldrig ljuger!! tongue.gif biggrin.gif

Volucella och jag bockar och bugar för applåderna sleep.gif wub.gif wub.gif wub.gif
amaira
Några flugfoton till, tagna idag - nyss.

En vacker inramning till Syrphus-blomflugan

Och så ett par foton på en kär gammal bekant som jag dock endast sett en gång för två år sedan, Ischyrosyrphus glaucius.

Detta är också en blomfluga, visst är han vacker!!! wub.gif
Lars-Olof Arvids
Otroligt vackra bilder! Och jag instämmer i applåderna till flugdressyren i början! wub.gif

Olle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon