Full version: Mögel i komposten!
Tobb
Jag har tydligen lagt i för mycket gräs i komposen sad.gif och nu när jag grävde om den till ett nytt ställe så var det väldigt mycket mögel i den.
Den är nästan helt nedbruten men är fortfarande lite småjox kvar. Den är dock lite för torr...

Hjälp!vad ska jag göra åt möglet??? Eller kommer det försvinna till nästa år?
Åsa, mälardalen zon 2
Ingen fara svampar i komposten är för det mesta där för att bryta ner materialet. Nu när du blandat runt materialet och fått in syre så lär nedbrytningen fortsätta och du kan använda materialet nästa år.
Tobb
Va bra! smile.gif
Va nere och tittade i går på den. Men det verkade som om det var mindra mögel i alla fall wub.gif
Stack in handen och den var lite varm, men inte alls lika varm som för några veckor sedan.
Då stack jag in handen och brände mig...
Tobb

Var nere vid komposten och tog en bild på där jag tagit ett spadtag... Lite torr, och fortfarande lite halm kvar, ska man klippa lite gräs och blanda i, elelr kanske om jag orkar klippa lite nässlor?? Blir glad för lite tips? smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon